بابک کاظمی
۱۳۹۵/۰۷/۲۵ ۲۱:۱۹ چاپ
مدیران کوتوله  
با مطالعه  یادداشت «حاشیه های یک انتصاب» که درپایگاه خبری تحلیلی وزین گیل خبر با قلم زیبا نگاشته شده بود موجب شد که حقیر به نگارش این یاداشت اقدام نمایم. 
images-1
درهمه ی کشورها خصوصا کشور عزیزمان موضوع مدیریت افرادواشخاص برادارات وسازمانها یکی از بحث های اساسی درعلوم انسانی می باشد ودرخصوص مدیریت افراد بر دستگاه ها شرایطی لحاظ شده است که افراد باتوجه به شرایط های لازم چه ازنظر تخصص وتجربه و تعهد شایستگی مدیریت برسازمانها ودستگاه ها رادارند و در هردولتی نیز دولتمردان شعاراصلی برانتصاب افرادبراساس شایسته سالاری  می دانند هرچند در طول بعد از پیروزی انقلاب انصافا برخی از دولتمردان تااندکی درانتصاب مدیران بر اصل شایسته سالاری عمل نمودند و بامطالعه اجمالی درتاریخ معاصر کشورمان متوجه این حقایق خواهیم شد.
متاسفانه در8سال دولت احمدی نژادمدیران کوتوله (مدیران کوچکتر از سمت مدیریتی) برمدیریت های سازمانها وادرات ودستگاهها منتصب شدند که باعث خسارت چه مادی وچه غیرمادی برکشورشدندکه متاسفانه بعضا بقایای این مدیران دردولت تدبیروامید نیزمشاهده میشود وصرفا هدف این مدیران نیز ایجادچالش برای دولت دکترحسن روحانی می باشد ؛این مدیران فرصت طلبانی هستند که درهردگرگونی تغیروانقلاب زاییده میشوند و حضورجلبکی دارندکه این حضورجلبکی این افرادواشخاص که بعدها با تثبیت نظام ها ونیاز جامعه به تحصیلکرده های متخصص ومتعهدازگردونه مدیریتی خارج میشوند اما متاسفانه اثرات منفی انها تاچنددهه درنظام ها باقی می ماند.
مدیران کوتوله برای رشد نیازبه باتلاق دارند، آنها همواره درسطح حرکت می کنند زندگی جلبکی را دوست دارندوهمواره آویزان افراد و اشخاص سیاسی هستند،  اندک مطالعه ای دارند اما بصورت عمومی یعنی سعی می کنند ازعلوم مختلف اندک اطلاعاتی را ازبرنمایند وهمیشه برای پیشبرد برخی ازاهدافشان چند آیه ای ازقران کریم واحادیثی را یادگرفته اندکمی شعر یادگرفته اند و کمی فلسفه وپاره ای نیز علوم سیاسی! ازهمه چیزکمی می دانند، سعی می کنند درتمامی مسایل اظهارنظرنمایند چه غلط وچه احیانا درست مدعی دریایی ازدانش هستندالبته دریایی به عمق یک سانتی متر!
کوتوله های سیاسی به مانند درخت بید لرزان هستند وهرجهتی که باد بوزد تغییر مسیبرمیدهند، برای انها اصلاح طلبی واصول گرایی ملاک نیست بلکه ملاک انها فرصت طلبی هست. هرجا فرصتی باشد تغییر مسیر می دهند، این مدیران با توجه به شرایط سیاسی کشور با سیاسیون تاثیرگذاران زمان عکس می گیرند یک حس عجیبی نیز درجهت شناختن زاویه دوربین ولنز ان دارند درمحافل سیاسی سعی می کنند درردیف وصف اول قرار گیرند وحتی گاهی درصف صاحبان عزا می ایستند،  تبریک وتهنیت رابموقع ارسال می کنند، این افراددرگرفتن عروس یاداماد نیزبرای فرزندانشان برنامه مدیریتی دارند چون همواره بدنبال فرصت ومنفعت شخص هستند.
مدیران کوتوله در دوروبرخودشان فقط کوتاه تر از خودشان را انتخاب می کنند، چون طاقت دیدن افرادی حتی یک سانتی متر بلندترازخودشان راندارند.
این مدیران هر روز تیتر روزنامه را نگاه می کنند. درظهردرملاعام دوسه ساعتی آ ستین های خودشان رابالا میزنند. این افرادبله قربان گوی بالادستان وجلادپایین دستان می باشند. درسال سه ماه مشکی می پوشندوحتی آهنگ پیشواز و زنگ گوشی همراهشان نیز باتوجه به شرایط سیاسی کشورتغییرمی کنداین مدیران اغلب به کسی زنگ نمیزنند ومراجعه کنندگان را درپشت اتاقشان به انتظارنگاه می دارند تاکوتوله بودنشان محرز شود. اینها درنخستین روزانقلاب به دنیا آمده اند حتی اگرصدساله باشند!!!!!!
هدف ازتقریروقلم فرسایی درخصوص مدیران کوتوله این است که امیدواریم دردولت تدبیروامید که به مانند دولت اصلاحات به شایسته سالاری اعتقاددارند دراندک ماهای پایانی چهارسال اول این موضوع مهم را مدنظر داشته باشند و ازانتصاب فرصت طلبان درپست های مدیریتی کشوردوری گزینند واگر احیانا مدیرانی با این ویژگی انتصاب شده اند را عزل نمایند چون ما همواره به تدبیردولت تدبیر امید بسته ایم وخواهان رشدوتوسعه همه جانبه ی کشور عزیزمان هستیم و مطمئنا درجهت تحقق به رشدهمه جانبه ی کشور باید درانتخاب وانتصاب مدیران اصل شایسته سالاری موردتوجه قرارگیرد.
گیل خبر:انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code