به گزارش گیل خبر، آیت الله رضا رمضانی بعد از ظهرجمعه در دیدار با جمعی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه استان دغدغه مشترک نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی است.

وی، برگزاری جلسه های مشترک نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در همدلی و همزبانی را تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: تلاش نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی جای قدردانی و خسته نباشید، دارد.

رمضانی با بیان اینکه اهدافی در گفتمان انقلاب اسلامی و امام(ره) تعریف شده است، تصریح کرد: در راستای اهداف انقلاب اسلامی باید گام برداشته و حرکت کنیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، نظام اسلامی را دارای سه رکن اساسی خواند و بیان کرد: رکن نخست اسلام با قرائت امام(ره) و مقام معظم رهبری است، اسلام نابی که دارای حکومت، معرفت، عقلانیت و عدالت است.

وی، مردم را رکن دوم نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم در قالب مردم سالاری دینی تعریف شده ضمن اینکه سومین رکن رهبری است.

رمضانی با اشاره به اینکه سه رکن مذکور سبب ایجاد نظام اسلامی شده است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم صدمه ای به ارکان نظام وارد شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری بر مبنای اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امروز شعارهای مذکور تداوم دارد و نباید از آن عدول کنیم.

وی، استقلال در تمام حوزه ه ها را به عنوان اصل و هدف دانست و اظهار کرد: ایران اسلامی با تقویت بنیه و جنبش علمی در بخشی از رشته ها در ردیف نخستین تا دهمین کشور دنیا است.

رمضانی با بیان اینکه ایران اسلامی مرکز ثقل بسیاری از علوم تا 20 سال آینده در دنیا می شود، تصریح کرد: دستاوردهای مذکور از نعمت های مهم انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به پایه گذاری بنیه فرهنگی نظام اسلامی در راستای استقلال اشاره کرد و افزود: امروز اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی موجب شده طرف مذاکره باشیم.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران در معادلات خاورمیانه و بین المللی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر مشکل خاورمیانه می خواهد برطرف شود باید ایران اسلامی حضور داشته باشد.

رمضانی به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب مذاکره با ایران بی معنا بود اما پس از انقلاب، ایران اسلامی در عرصه بین المللی سخن برای گفتن دارد و باید این سخنان شنیده شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران نجیب ترین، کم توقع ترین و سیاسی ترین مردم دنیا هستند، تصریح کرد: در تمام دوران انقلاب اسلامی مردم در صحنه حضور داشتند.

وی به تلاش دشمنان برای صدمه وارد کردن به رابطه بین مردم و مسؤولان اشاره کرد و یادآور شد: به برکت رهبری و همتی که مجموعه نظام در راستای اعتمادسازی داشته، به رابطه مذکور خللی وارد نشده است.

رمضانی با تأکید بر تلاش در بخش مدیریت راهبردی گیلان، خاطرنشان کرد: وضعیت گیلان در برنامه ششم توسعه کشور و چشم اندازی که برای آن تعیین شده، باید مشخص شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان به وجود راه های نرفته بسیار برای توسعه گیلان اشاره کرد و افزود: وضعیت گیلان از هر جهت مطلوب نیست و باید تلاش شود این امر به وضعیت مطلوب برسد.

*توسعه گیلان نیازمند تلاش مجاهدانه و مخلصانه است

وی، توسعه گیلان را نیازمند تلاش مجاهدانه و مخلصانه خواند و اظهار کرد: ممکن است اختلاف سلیقه هایی وجود داشته باشد اما توسعه استان امر مشترک بین تمام جریان ها است.

رمضانی با اشاره به اجرای پروژه های ملی سایت نفتی خزر و احداث مجتمع پتروشیمی در گیلان، بیان کرد: استفاده از فناوری های روز در بخش کشاورزی از موضوع های مهم محسوب می شود و نمایندگان مردم در کمیسیون های مجلس شورای اسلامی باید این موارد را پیگیری کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به بیکاری 10 تا 12 درصدی در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از بیکاری مذکور به دلیل کاهش تولید است.

وی با بیان اینکه امکان توسعه بخش گردشگری به صورت ویژه در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: گیلان می تواند از مناطق معین گردشگری در استان های شمالی و حتی کشور باشد.

رمضانی به وجود مکان های مناسب گردشگری در نقاط مختلف گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش های جدی باید در زمینه مذکور انجام شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان در ادامه با اشاره به اینکه گاهی از مواقع تغییر مسؤولیت در کلان کشور داریم، اظهار کرد: یکی از آسیب های جدی که با آن مواجه هستیم تغییرات بین مدیران میانی است.

وی به آشنایی مدیران میانی با وضعیت موجود اشاره کرد و افزود: پس از مدتی تغییر مسؤولیت ها در مدیران ارشد استان اتفاق می افتد و این امر موجب می شود مدیران میانی تغییر کنند که برای کشور مناسب نیست.

رمضانی با بیان اینکه در بخش تغییر مدیرانی میانی در غرب بسیار با احتیاط عمل می شود، تصریح کرد: احزابی که با همدیگر اختلاف سلیقه و فکری دارند در تغییرات میانی یک امر مشترک بین آنها وجود دارد و این طور نیست با تغییر 50 مدیر ارشد تعداد 300 نفر از مدیران میانی تغییر پیدا کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر استمرار جلسه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری باید در ابعاد مختلف توسعه استان استفاده شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی براینکه «گیلان از استان های ممتاز کشور است»، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در توضیح مطلب مذکور فرمودند؛ این موضوع با تحقیق بیان شده است.

رمضانی، گیلان را به لحاظ نیروی انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری توانمند دانست و خاطرنشان کرد: مردم گیلان فهیم و فرهنگی هستند.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه گیلان از هر جهت درخشان و روشن است، یادآور شد: هر جا سابقه درخشان و روشن باشد دشمن برای تخریب آن تلاش می کند.

وی، بخشی از تلاش دشمن در تخریب را مربوط به جنگ نرم افزاری خواند و اظهار کرد: می خواهند جامعه را از ماهیت اصلی خود دور کنند و این تلاش جدی است بنابراین به راحتی نباید از این موضوع بگذریم.

فارس