مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان خبر داد:
۱۳۹۵/۰۷/۰۳ ۱۱:۵۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، «رضا علیزاده» با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری اظهار کرد: صنعت گردشگری امروزه در ردیف صنایع پردرآمد، پاک و کم هزینه دنیا قرار دارد و توانسته اشتغال پایداری را در جای جای جهان ایجاد کند.

وی با بیان این که صنعت گردشگری ابعاد متنوعی همچون توریسم الکترونیکی، اکوتوریسم، توریسم درمانی، ورزشی، روستایی، فرهنگی و تاریخی در دنیا ایجاد کرده، اضافه کرد: در سال های اخیر گردشگری تبدیل به صنعتی رقابتی شده و کشورها برای کسب درآمد بیشتر متمایل به روش های جدید و ارائه نوآوری در این صنعت شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در سال های اخیر فضای مجازی و دنیای اطلاعات با ایجاد سایت های متعدد در زمینه های مختلف گردشگری جذب توریست را آسان تر کرده و گاهی فراتر رفته و دنیای کودکان را نیز با طراحی بازی های کامپیوتری احاطه کرده است.

علیزاده خاطرنشان کرد: فضای مجازی در حوزه گردشگری روشی نوین با توانایی نمایش سه بعدی هم زمان با اراده کاربر و ارتباط مستقیم با او را که تاثیرگذارتر از بقیه روش هاست ایجاد می کند و همه ارکان مورد نیاز گردشگران را به آن ها ارائه می دهد.

وی با بیان این که در سال های اخیر ایرانیان اقدامات خوبی را در زمینه توسعه گردشگری مجازی به انجام رساندند، به نقش جوانان تحصیل کرده در رشته های مرتبط با گردشگری اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون اکثر سایت ها و کانال های مرتبط با گردشگری مجازی را جوانان اداره می کنند.

وی با اشاره به جایگاه ممتاز گیلان در حوزه گردشگری و تعدد جاذبه های فرهنگی، تاریخی، معماری و... ، بر لزوم توجه بیشتر جوانان تحصیل کرده این استان به امر ترویج گردشگری مجازی تأکید کرد و گفت: افزایش جذب گردشگر به گیلان در گرو بهره گیری از شیوه های نوین اطلاع رسانی همچون فضای مجازی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان  همچنین بر لزوم همت همگانی در حوزه گردشگری مجازی تاکید کرد و یادآور شد: ظرفیت سازی از طریق شبکه های اجتماعی برای فرصت سازی مولد صنعت گردشگری گیلان نباید ساده انگاشته شود.