مدیرکل بهزیستی گیلان:
۱۳۹۵/۰۶/۲۳ ۱۰:۴۴ چاپ

به گزارش گیل خبر، محمدرضا پارسی با اشاره به اینکه تعداد 32 هزار نفر معلول زیر پوشش بهزیستی گیلان در سال گذشته بودند اظهار کرد: برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه را در روستاها پیگیری می کنیم و این امر سبب شناسایی و ارتقای تعداد افراد جامعه هدف معلولان در استان شده است.

وی به شناسایی 44 هزار نفر معلول در گیلان اشاره کرد و افزود: شناسایی معلولان در روستاهای استان به صددرصد افزایش پیدا کرده و این امر افزایش آمار معلولان را به همراه داشته است.

مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در پرونده معلولان نارسایی هایی وجود داشته است، تصریح کرد: تمام پرونده معلولان استان در شرف بازبینی است و منجر به صدور کارت بین المللی تشخیص معلولیت می شود.

پارسی، روند بازبینی پرونده معلولان گیلان را از سال گذشته خواند و بیان کرد: امر مذکور امکان خوبی برای معلولان فراهم می کند.

وی، یکی از افتخارهای سازمان بهزیستی را تعقیب ایفای حق معلولان عنوان کرد و گفت: اصلاح طرح قانون جامع حمایت از معلولان در یک مرحله به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و با تصویب کامل آن تحولی در حوزه رفاه اجتماعی به منظور خدمات رسانی به معلولان ایجاد می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز اقامت موقت کودکان اوتیسم در سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: مرکز مذکور در شهر رشت دایر شده است.

پارسی به راه اندازی نخستین مرکز معلولان کم توان ذهنی کودکان بی سرپرست در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: کودکان بی سرپرستی که از لحاظ ذهنی نسبت به نرم پایین تر هستند و با کودکان عادی نگه داری می شدند را توانستیم جدا کنیم و یک مرکز برای این کودکان در آستانه اشرفیه دایر کردیم.

وی با بیان اینکه وسایل کمک توان پزشکی در ارائه خدمات به این بخش در اختیار معلولان گذاشته شده است، اظهار کرد: سال گذشته شاهد رشد ارائه خدمات کمک توان پزشکی نسبت به سال 93 در استان بودیم.

مدیرکل بهزیستی گیلان همچنین به سیاست های حمایتی دولت از سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: اکنون تعداد 86 گروه سازمان مردم نهاد زیر نظر بهزیستی در استان فعالیت می کنند.

پارسی، تعداد 33 گروه مردم نهاد را مربوط به حوزه توانبخشی خواند و بیان کرد: سال گذشته دو سازمان مردم نهاد انجمن خانواده ها «اوتیسم» و «کودکان سندروم دان» در گیلان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه اجتماعی در پنج شهرستان مرکز اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است، تصریح کرد: مرکز اورژانس اجتماعی رودبار دایر شده ضمن اینکه توسعه این مراکز در آستارا و رودبار به منظور زیر پوشش قراردادن تمام استان در برنامه است.

مدیرکل بهزیستی گیلان، مداخله در طلاق را از برنامه های این سازمان عنوان کرد و گفت: آموزش پیش از ازدواج و مشاوره حین ازدواج از اقدام های انجام شده توسط بهزیستی است.

پارسی با اشاره به راه اندازی مراکز مداخله در طلاق در گیلان، خاطرنشان کرد: خدمات مداخله در طلاق در پنج شهرستان ارائه می شود.

وی به انعقاد تفاهمنامه با دادگستری گیلان در زمینه ارائه خدمات مداخله در طلاق در استان اشاره کرد و یادآور شد: خدمات مذکور بدون آن که منابعی از سازمان بهزیستی دریافت کنیم در تمام استان توسعه پیدا کرده است.

فارس