به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون وزیر صنعت؛
۱۳۹۵/۰۶/۰۷ ۰۷:۳۹ چاپ
به گزارش گیل خبر، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان درباره طرح های صنعتی اظهار کرد: طرح تولیدی پارس فلز تولیدکننده پروفیل فولادی با ظرفیت سالانه 180 هزار تن با سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 8 هزار و 500 متر مربع و زیربنای 2 هزار و 200 مترمربع با اشتغال 20 نفر در شهرک صنعتی صومعه سرا افتتاح می شود.

علی منتظری طرح دوم صنعتی گیلان را تولیدکننده لوله پلی اتیلن با ظرفیت سالانه سه هزار تن با سرمایه گذاری 60 میلیارد ریال و اشتغال 10 نفر در زمینی به مساحت هفت هزار مترمربع و زیربنای دو هزار متر مربع عنوان کرد.

وی سومین طرح صنعتی را پلیمر گیلان پارس تولیدکننده لوله پلیکا با ظرفیت سالانه 3 هزار و 500 تن، سرمایه گذاری 38 میلیارد ریال، اشتغالزایی 11 نفر عنوان کرد و یادآور شد: این طرح در زمینی به مساحت 2 هزار و 500 مترمربع و زیربنای یک هزار و 240 مترمربع در شهرک صنعتی صومعه سرا افتتاح می شود.

علی منتظری  در جریان افتتاح طرح های صنعتی صومعه سرا با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: در مدت سال دولت تدبیر و امید دستاوردهای مختلفی در حوزه تولید و بازرگانی گیلان کسب شده است.

وی به تشکیل و راه اندازی کارگروه حمایت از تولید در گیلان اشاره کرد و افزود: اقدام مذکور منجر به تشکیل کارگروه رفع موانع تولید در نقاط مختلف کشور شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه نهضت زراعت چوب در استان آغاز شده است، تصریح کرد: گیلان تبدیل به قطب صنایع سلولزی به ویژه در تولید ام .دی .اف و ... شده است.

منتظری از افزایش ظرفیت تولید فولاد در گیلان خبر داد و بیان کرد: سالانه پنج میلیون تن فولاد در استان تولید می شود.

وی به قرار رفتن گیلان در بین 10 استان برتر در زمینه سرمایه گذاری حوزه صنعت در کشور اشاره کرد و گفت: کارخانه های مهم و راهبردی در گیلان راه اندازی شده و برخی از آنها جزو نخستین و مجهزترین واحدهای خاورمیانه، کشوری و منطقه ای هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به راه اندازی سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه با محوریت این استان، خاطرنشان کرد: سرای مذکور با مسؤوولیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان ایجاد شده است.

منتظری به راه اندازی بزرگ ترین انبار مکانیزه مواد غذایی شمال کشور در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تعداد فروشگاه های بزرگ استان به 51 فروشگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه برتر در زمینه بازرسی و نظارت بر عرضه کالا و خدمات را در کشور کسب کرده است، اظهار کرد: 10 هزار نفر ناظر افتخاری در استان جذب شدند.

فارس