مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد:
۱۳۹۵/۰۵/۲۱ ۱۸:۴۲ چاپ
 به گزارش گیل خبر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان عصر امروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها در حرم سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه اظهار کرد: گیلان برای یازدهمین سال متوالی با عنوان های وبلاگ نویسی رضوی، نماز در آموزه های رضوی و جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها، جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها میزبان جشنواره مذکور بوده است.

فیروز فاضلی به ارسال 435 آثار به جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات در سال 92 اشاره کرد و افزود: سال 93 تعداد 524 اثر به جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه تعداد یک هزار و 220 اثر به جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها در سال 94 ارسال شده است، تصریح کرد: امسال تعداد یک هزار و 353 اثر با 11 درصد افزایش به جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ششمین دوره جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها را دارای ویژگی های برجسته ای خواند و بیان کرد: در پنج سال گذشته جشنواره با عنوان جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شده است.

فاضلی به تغییر نام جشنواره با اضافه شدن بخش رادیو و تلویزیون به جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: آثاری که از 30 تیرماه سال 94 تا 10 تیرماه سال 95 در یکی از رسانه ها درج شده یا نشر یافته در جشنواره شرکت داده شدند.

وی با اشاره به اینکه بخش شعر به بخش های جشنواره در سال 95 اضافه شده است، خاطرنشان کرد: آثار شاعران از سراسر کشور دریافت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به برگزاری جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در دو بخش اصلی و ویژه در سال جاری اشاره کرد و یادآور شد: در بخش اصلی آثار مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی در شش رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه» و »مقاله» دریافت شده است.

فاضلی با بیان اینکه بخش ویژه شامل آثار ارسالی در حوزه رادیو و تلویزیون، عکس و شعر مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: از آبان ماه سال 94 فراخوان و پوستر جشنواره در سه نوبت به اداره های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور، نشریات سراسری و محلی، اداره های فرهنگ و ارشاد شهرستان های سراسر کشور، موسسه های قرآنی، حوزه های علمیه، مراکز صدا و سیمای استان ها و ... ارسال شده است.

وی به تشکیل جلسه های اتاق فکر جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی با حضور استادان دانشگاه و حوزه و اصحاب رسانه اشاره کرد و افزود: دریافت آثار از طریق سامانه ثبت نام الکترونیکی جشنواره انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان متذکر شد: داوری آثار توسط کارشناسان و داوران ملی از طریق معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای رعایت حقوق شرکت کنندگان و دقت در امر داوری و قضاوت انجام شده است.

فاضلی بیان کرد: امسال جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی با استقبال اهالی مطبوعات، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، تهیه کنندگان برنامه های رادیو و تلویزیون و اصحاب فرهنگ کشور همراه بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع یک هزار و 353 اثر به جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی ارسال شده است، تصریح کرد: 67 اثر در بخش سرمقاله و یادداشت، 178 اثر در بخش خبر، 391 اثر در بخش تیتر، 216 اثر در بخش عکس، 18 اثر در بخش رادیو و تلویزیون، 286 اثر در بخش شعر و 33 اثر نامربوط به دبیرخانه جشنواره مذکور ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، ارسال آثار به جشنواره ملی جلوه های فرهنگ رضوی را از 14 استان و 30 شهرستان کشور عنوان کرد و گفت: آثار مذکور از طرف 11 نشریه سراسری، 43 نشریه محلی، 11 خبرگزاری، 9 پایگاه خبری و شش مرکز صدا و سیما ارسال شده است.

فاضلی با اشاره به اینکه تعداد 20 اثر پس از داوری آثار توسط داوران ملی مشخص شدند، اظهار کرد: آثار برتر مربوط به 10 نشریه، چهار خبرگزاری، یک پایگاه خبری و دو مرکز صدا و سیمای استانی است.

وی نشریات خراسان رضوی، کاشان امروز، الوند، همشهری، اطلاعات، فخر لرستان، قدس، توسعه علوم رفتاری، جوانان و اطلاعات را حائز رتبه دانست و اضافه کرد: خبرگزاری های مهر، ایرنا، پلنا و شبستان، پایگاه خبری تحلیلی اصلاح پرس و همچنین رادیو و تلویزیون استان های مازندران و سمنان رتبه برتر را کسب کردند.

فارس