به گزارش گیل خبر، ایرج محمدخانی پیش از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به تلاش کارشناسان پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات در راستای مقابله با تبلیغ و فروش داروهای غیر مجاز اظهار کرد: کارشناسان پلیس توانستند گردانندگان صفحه های تبلیغ و فروش داروهای غیر مجاز در شبکه های اجتماعی تلفن همراه را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری پلیس فتا موفق شدند سه نفر از عرضه کنندگان داروهای غیر مجاز و تقلبی پیام رسان های موبایلی در گیلان را با 25 قلم انواع دارو و مکمل های غیر مجاز و تقلبی به ارزش 30 میلیون ریال دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتای گیلان به ضبط دارو و مکمل های غیر مجاز و تقلبی اشاره کرد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

محمدخانی با بیان اینکه عرضه داروهای غیر مجاز بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می اندازد، تصریح کرد: شهروندان از خرید داروهایی که از طریق سایت های اینترنتی غیر مجاز و پیام رسان های تلفن همراه تبلیغ می شوند، خودداری کنند.

وی خواستار اطلاع رسانی شهروندان از عرضه داروهای غیر مجاز از طریق سایت ها و پیام رسان های موبایلی به پلیس شد و بیان کرد: پلیس با عوامل سودجو و فرصت طلبی که برای کسب منافع مادی خود بهداشت و سلامت جامعه را به خطر می اندازند برخورد قانونی و قاطع می کند.

*توقیف خودروی سرقتی در گیلان

فرمانده پلیس راه گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: ماموران پاسگاه پلیس راه فومنات حین انجام وظیفه و کنترل تخلفات در محور شفت ـ جیرده یک دستگاه وانت نیسان را به دلیل استفاده نکردن از کمربند ایمنی متوقف کردند.

مهیار رستگار افزود: ماموران پلاک خودروی مذکور را از سامانه پلیس استعلام کردند و مشخص شد خودرو مسروقه بوده و تحت تعقیب است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس راه طبق ضوابط قانونی و با هماهنگی ماموران انتظامی خودروی مذکور را برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل دادند.

رستگار بر ارتقای ایمنی خودروها توسط شهروندان تأکید کرد و یادآور شد: مردم توصیه های امنیتی حفاظت از خودروها را جدی بگیرند.

فارس