به گزارش گیل خبر ، وضعیت نامطلوب آسفالت های سطح شهر رشت موضوعی است که سال ها در این شهر مطرح بوده و برخی از آسفالت ها به قدری نامطلوب است که با گذشت یک ماه از زمان ریخته شدن آن نیاز به روکش دوباره پیدا می کند. جاده های آسفالت شده رشت فاقد هرگونه زیرسازی است مدیر کارگروه نهضت آسفالت شهر رشت درباره وضعیت ناپایداری آسفالت این شهر اظهار کرد: جاده های آسفالت شده شهر رشت فاقد هرگونه زیرسازی بوده و این مسئله در کل کشور بی نظیر است. مهیار عربانی با بیان اینکه اصول روسازی و زیرسازی در جاده های رشت به هیچ عنوان رعایت نشده است، افزود: وضعیت روسازی و زیرسازی آسفالت جاده های رشت نسبت به دیگر مراکز استان ها در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارند. وی گفت: برای ارزیابی وضعیت روسازی آسفالت شهر رشت مطالعاتی انجام داده ایم و در این زمینه به نتایج خوبی نیز دست یافته ایم. آسفالت های یک ماهه تخریب شدند مدیر کارگروه نهضت آسفالت رشت با اشاره به اینکه کیفیت نامطلوب آسفالت های انجام شده موجب کاهش عمر آسفالت شده است، گفت: کیفیت آسفالت های انجام شده به حدی نامطلوب است که حتی برخی از این آسفالت ها با گذشت یک ماه از انجام آن در حال تخریب هستند. وی افزود: در بحث تولید آسفالت با مشکلات چندانی مواجه نیستیم اما در زمان اجرای آن مشکلات زیادی دارم. به گفته عربانی، آسفالت های موجود خیابان های رشت نسبت به آسفالت های مرغوب با 30 درصد کاهش مقاومت همراه هستند. وی ادامه داد: کیفیت آسفالت های موجود به اندازه ای نامرغوب است که باید بگوییم با صرف هزینه های هنگفت برای آسفالت شدن جاده ها و خیابان ها در زمان اجرای آسفالت و روکش در حق مردم جنایت شده است. این استاد دانشگاه گیلان گفت: با بررسی وضعیت فعلی آسفالت در شهر رشت می توانیم اثبات کنم که بالغ بر یک هزار میلیارد تومان پول دور ریخته شده است. دلیل اصلی نامرغوب بودن آسفالت نامشخص است مدیر کارگروه نهضت آسفالت شهر رشت با بیان اینکه دلیل اصلی نامرغوب بودن آسفالت را شناسایی نکرده ایم، تصریح کرد: به بسیاری از دلایل اصلی که موجب نامناسب بودن اجرای آسفالت ها در شهر رشت شده اند، دست یافته ایم. وی با اشاره به دلایل نامرغوب بودن آسفالت در شهر رشت خاطرنشان کرد: قیر، دمای ناکافی زمان پخش آسفالت، کوبیدگی ناکافی آسفالت، نبود وجود نیروی انسانی ماهر از جمله مهم ترین دلایل وضعیت فعلی آسفالت رشت است. عربانی با اشاره به اینکه برخی از آسفالت های موجود 5 سانتی متر عمق دارد، خاطرنشان کرد: ورودی چنین سطحی حتی اگر یک دوچرخه عبور کند آسفالت آسیب می بیند. اجرای آسفالت جدید با عمر 5 ساله وی بخش عمده ای از آسفالت های شهر رشت را نامطلوب خواند و یادآور شد: به نظر بنده در چهار سال گذشته تمام آسفالت های انجام شده در شهر رشت به خوبی انجام نشده است. این مسئول متذکر شد: با اجرای آسفالت جدید براساس مطالعات انجام شده، انتظار می رود آسفالت خیابان های شهر رشت به مدت 5 سال برای شهر دوام داشته باشد./فارس