مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی خبر داد:
۱۳۹۵/۰۵/۱۱ ۱۲:۱۳ چاپ
به گزارش گیل خبر، رضا مسرور ظهر امروز در جریان بازدید از بندر در حال احداث کاسپین در منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه تعداد روزهای طوفانی در دریای خزر بسیار است، بیان کرد: عملیات احداث بندر کاسپین به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

وی به عملیات اجرایی برج مراقبت بندر کاسپین اشاره کرد و افزود: احداث بخش های دیگر بندر کاسپین در حال انجام است.

مسرور، با بیان اینکه مصالح احداث موج شکن های بندر کاسپین از فاصله 138 کیلومتری از منطقه لوشان به این محل حمل می شود، تصریح کرد: عمق آب در دهنه موج شکن شرقی 14 متر و در موج شکن غربی 12 متر است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی مصالح مورد استفاده در بندر کاسپین را روزانه شش هزار تن خواند و افزود: تا پایان امسال موج شکن شرقی به اتمام می رسد ضمن اینکه تا خردادماه سال 96 طول 300 متری موج شکن غربی به اتمام می رسد.

مسرور از مذاکره با بخش خصوصی خارجی برای احداث سه پست اسکله در بندر کاسپین خبر داد و گفت: در مجموع یک هزار میلیارد تومان برای احداث بندر کاسپین سرمایه گذاری شده است.

مسرور خاطرنشان کرد: اکنون عملیات اجرایی 700 متر از مسیر راه آهن بندر کاسپین در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی انجام شده و تا پایان امسال ریل گذاری مسیر انجام می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی با اشاره به اینکه ارزش سرمایه گذاری بندر کاسپین 560 میلیارد تومان است، ادامه داد: بخش خصوصی 275 میلیارد تومان از هزینه های ساخت اسکله ها را به عهده گرفته است.

وی به احداث تقاطع غیر همسطح در این منطقه اشاره کرد و گفت: تقاطع مذکور به منظور برطرف کردن گره های ترافیکی احداث شده است.

ایلنا