استقلال گران ترین تیم لیگ برتر؛
۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ۱۲:۲۲ چاپ

به گزارش گیل خبر، فصل شانزدهم لیگ برتر از این هفته آغاز شد و تیم ها نخستین بازی خود را انجام دادند، اما در پایان هفته اول نه نتایج تیم ها که انتشار قرارداد تیم های لیگ برتری  تمام حواس ها را به سمت خود جلب کرده است.

پیش از شروع لیگ شانزدهم از پنج تیم به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی نام برده می شد. طبق یک اصل از پیش نوشته شده و ثابت در فوتبال ایران هر که می خواهد قهرمان شود پول بیشتری خرج می کند و حتی قهرمانی تیمی مثل استقلال خوزستان و کسب سهمیه آسیا توسط تیمی مثل نفت تهران با هزینه های به مراتب پایین تر از مدعیان در شکستن این تابوی میلیاردی اثر نداشته است.

سازمان لیگ فوتبال ایران قرارداد بازیکنان و کادرفنی تیم ما را منتشر کرد. طبق این فهرست اعلام شده – که معلوم نیست چقدر با واقعیت منطبق است – تیم های مدعی قهرمانی در لیگ برتر یعنی استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی، ذوب آهن و سپاهان روی هم بیش از ۷۸ میلیارد و ۲۵۳ میلیون تومان فقط برای بازیکنان و کادرفنی هزینه کرده اند.

* استقلال، گران ترین مدعی قهرمانی

آبی پوشان تهرانی که ریخت و پاش زیادی در فصل نقل و انتقالات داشتند و هر روز خبر پیوستن یک بازیکن نام آشنای جدید به این تیم منتشر می شد بیشترین هزینه را برای قرارداد بازیکنان و کادرفنی شان صورت داده اند.

مدیران و مربیان استقلال قطعا حساب ویژه ای روی پول های خرج کرده خود بازکرده اند که هر روز قول قهرمانی می دهند. علیرضا منصوریان که از بدو ورود به استقلال برای حریفان خط و نشان کشیده است هم گویا به این پول های میلیاردی دل بسته و خیالش از بایت قهرمانی راحت است.

مجموع هزینه استقلال برای بازیکنان و کادرفنی خود در فصل شانزدهم، ۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان است که بین تیم های مدعی قهرمانی و در کل لیگ، بیشترین هزینه است.

* تفاوت ۱۰ میلیاردی قهرمان با مدعی قهرمانی!

استقلال تهران در حالی که با هزینه نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان تیم خود را برای قهرمانی در لیگ برتر بسته که فصل قبل، هم نام خوزستانی اش با رقمی تقریبا نصف این بودجه به جام قهرمانی رسید.

استقلال خوزستان، امسال هم برای بازیکنان و کادرفنی اش ۹ میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هزینه کرده که با استقلال تهران کمی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان فاصله دارد.

* رقابت ۷۸ میلیارد تومانی مدعیان قهرمانی

پنج تیم اصلی که به عنوان مدعی کسب جام شانزدهم لیگ برتر معرفی شده اند. در مجموع رقمی بیش از ۷۸ میلیارد تومان برای بازیکنان و کادرفنی خود خرج کرده اند.

* هزینه پنج مدعی قهرمان لیگ برتر فوتبال به این شرح است:

۱. استقلال ۱۹ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

۲. پرسپولیس ۱۷ میلیارد و ۸۷۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان

۳. تراکتورسازی ۱۵ میلیارد و ۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۴. ذوب آهن ۱۳ میلیارد و ۴۸۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

۵. سپاهان ۱۲ میلیارد و ۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

 * مقاومت در برابر اقتصاد مقاومتی

در شرایطی که بحث بر سر حقوق های نجومی حیف و میل بیت المال و لزوم صرفه جویی داغ است و همه جا از اقتصاد مقاومتی صحبت می شود معلوم نیست چرا جلوی پرداخت پول های بی حساب و کتاب در فوتبال گرفته نمی شود؟

فاجعه این جا است که بیشتر تیم های لیگ برتری از سال های قبل بدهی های میلیاردی فراوانی هم دارند و به جای آن که حق طلبکاران پرداخت شود قراردادهای میلیاردی جدید بسته می شود.

شاید گفته شود که فوتبال حرفه ای است و پرداخت پول حرفه ای در آن طبیعی و مطابق با ذات فوتبال حرفه ای است، اما ساده ترین اصول حرفه ای، اخلاق و صداقت است. آنها که از باشگاه های لیگ برتری طلب های چندین ساله دارند با خواندن ارقام قراردادهای جدید خوشحال نخواهند شد.

ایسنا