به گزارش گیل خبر، شاهرخ شهنازی در حاشیه مجمع انتخابات فدراسیون اسکی در رابطه با لباس جدید کاروان اعزامی به  المپیک ریو ، اظهار کرد: تلاش شده است یک لباسی را برای کاروان اعزامی انتخاب کنیم که نمادی از رنگ های پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در آن دیده شود و از این رو با چندین طراح و تهیه کننده لباس ها که متعلق به یک شرکت بودند صحبت های لازم انجام شده است و سعی کردیم تغییراتی که در لباس ها انجام می شود تغییرات بسیار کوچک و به صورت یونیفرم باشد.  سعی کرده ایم با تصمیم گیری  وزارت ورزش  و جوانان و همچنین همکاری کمیته ملی المپیک لباسی برای کاروان طراحی شود که در شان کاروان اعزامی به  المپیک باشد.

وی در رابطه با اینکه آیا این لباس ها قبل از اعزام کاروان به  المپیک رونمایی خواهد شد یا خیر، توضیح داد: چون فرصتی نداشتیم سعی می کنیم رونمایی از لباس را در سایت کمیته ملی المپیک اعلام کنیم، اما در این زمینه  مراسم خاصی نداریم. زمان کمی تا اعزام کاروان به المپیک ریو باقی مانده است و دیگر فرصتی برای رونمایی لباس ها وجود ندارد و در مراسم رژه، این لباس ها رونمایی خواهد شد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک  همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود در مورد طراحی لباس کاروان همفکری بهتری صورت می گرفت، خاطر نشان کرد:  فکر می کنم که باید روی این قضیه کار کارشناسی بهتری صورت می گرفت. البته نظرات جامعه مورد توجه قرار می گیرد و کمیته ملی المپیک هم در اطلاعیه ای که داده بود و بر اساس انتقاداتی که در رابطه با لباس کاروان صورت گرفت، مجددا سعی کرد لباس جدیدی را برای کاروان طراحی کند. بد نیست که برای  المپیک های آینده فرصتی را به وجود آوریم و برای این منظور گروه هایی بعد از  المپیک ریو تهیه شود تا در مورد لباس رژه و لباس ورزشکاران طرح هایی را ارائه دهند تا در این طرح ها نماد ملی کشورمان بیشتر دیده شود و شاخص های ملی در آن تقویت شود.

وی ادامه داد: ترکیب رنگ این لباس ها امروز نهایی خواهد شد و ما تلاش کرده ایم وجه قالب رنگ آن در قالب نماد پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک اولین کاروان اعزامی به  المپیک را رشته تیراندازی در هفتم مرداد ماه عنوان کرد.

وی همچنین در رابطه با کسب سهمیه در رشته قایقرانی توسط عادل مجللی ، خاطر نشان کرد: باید به عادل مجللی و فدراسیون قایقرانی تبریک گفت چرا که این جوان ارزشمند واقعا این لیاقت را داشت که در بازی های  المپیک 2016 ریو حضور داشته باشد و این که بخواهیم بگوییم که چون رقبای وی دوپینگ  کرده بودند و وی شانس حضور در  المپیک را پیدا کرده بود در حقیقت ضایع کردن حق این ورزشکار است، زیرا من خود شاهد تلاش های وی و فدراسیون قایقرانی برای کسب سهمیه المپیک توسط این ورزشکار بودم و مجللی سختی های  زیادی را در اردوهای داخلی و برون مرزی کشید تا بتواند سهمیه  المپیک را کسب کند. با انگیزه ای که از وی سراغ دارم و رکورد خوبی را که تا به امروز از او شاهد بودیم من مطمئن هستم که در بازی های  المپیک نیز شاهد رکوردزنی خوبی از عادل مجللی خواهیم بود.

شهنازی همچنین در رابطه با هزینه لباس کاروان اعزامی به  المپیک نیز خاطر نشان کرد: هنوز هزینه ها مشخص نشده است و در جریان هزینه ها نیستم، اما به هر حال طی قولی که به ما داده شده لباس کاروان برای افرادی که در رژه شرکت خواهند کرد آماده می شوند و مشکلی در این زمینه  وجود ندارد.

وی در رابطه با تعداد ورزشکارانی که در مراسم رژه حضور خواهند داشت، تاکید کرد : تقریبا 50 تا 60 ورزشکار  و مربی در مراسم رژه شرکت خواهند کرد. من فکر می کنم که تعداد بانوان ما در مراسم رژه 9 تا 10 نفر باشد و از بین تیم ها نیز کشتی، وزنه برداری  و تکواندو نیز در رژه حضور نخواهند داشت.

دبیر کل کمیته ملی المپیک در پایان در مورد بهادر مولایی و  حمایت کمیته ملی المپیک از او خاطر نشان کرد: وزارت ورزش  و جوانان و کمیته ملی المپیک در حال بررسی  وضعیت این ورزشکار وزنه بردار کشورمان است و از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش  و جوانان هر حمایتی که لازم باشد برای رسیدگی به وضعیت او انجام خواهیم داد، زیرا او یکی از ذخیره ها و آینده  وزنه برداری کشورمان است و باید از وی حمایت لازم را به عمل آوریم.

ایسنا