مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:
۱۳۹۵/۰۵/۰۶ ۰۵:۴۰ چاپ

به گزارش گیل خبر، حجت الاسلام جمال یاری عصر امروز در سی و چهارمین سالگرد درگذشت حجت الاسلام حاج سید یونس عرفانی نماینده اسبق تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در مسجد جامع این شهر اظهار کرد: مرحوم آیت الله عرفانی از روحانیون شاخص، مبارز و پیرو خط امام(ره) بود.

وی افزود: مرحوم عرفانی در سال های آغاز مبارزه حضرت امام(ره) و حتی زمان تبعید امام راحل در کنار ایشان قرار داشت و همواره در این راه ثابت قدم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب مرحوم عرفانی به عنوان یک سرباز پیشگام در خدمت انقلاب بود، گفت: مرحوم عرفانی در منطقه تالش کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی بود و با رأی مردم وارد مجلس شد.

به گفته وی، مرحوم سید یونس عرفانی به عنوان عضو شورای مرکز جامعه روحانیت مبارز تهران قبل از انقلاب اسلامی بارها به ساواک احضار شد و مورد بازجویی و آزار و اذیت قرار گرفت.

یاری تصریح کرد: این مرحوم با دعوت از علما و شخصیت هایی که در مبارزه بودند برای سخنرانی در مسجد به تقویت عناصر انقلابی می پرداخت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم عرفانی مسؤول کمیته منطقه 8 بود، گفت: این مرحوم در مدت تصدی خود به بهترین نحو خدمات رسانی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه مرحوم عرفانی خدمات ارزنده ای به مردم قدرشناس و وفادار تالش ارائه کرد، یادآور شد: مرحوم عرفانی در مدت 48 سال عمر خود توانست تمام وظایفش را به نحو مطلوب به پایان برساند. وی صداقت و نوعدوستی را از ویژگی های دیگر مرحوم عرفانی عنوان کرد و متذکر شد: با گذشت 34 سال از درگذشت مرحوم عرفانی، هنوز خاطرات وی در ذهن مردم تالش زنده است.

حجت الاسلام سید یونس عرفانی در سال 1313 هجری شمسی در شیرآباد تالش متولد شد و پس از گذراندن مقدمات تحصیل در مکتب خانه های قدیم در سال 1327 شمسی در سن 14 سالگی برای تحصیلات طلبگی زادگاه خود را به قصد اردبیل ترک کرد.

مرحوم عرفانی در شهر اردبیل در رشته ادبیات به تحصیل پرداخت و برای تحصیلات تکمیلی به شهر قم مهاجرت کرد و نزد بزرگانی مانند آیت الله بروجردی، امام خمینی(ره) و آیت الله مشکینی به شاگردی پرداخت.

در پایان مراسم مذکور از تلاش های حجت الاسلام نظام الدین وحدانی یکی از اساتید سابق حوزه علمیه و حجت الاسلام  سید محمدحسن صفوی امام جمعه فومن تجلیل شد.

فارس