رسولی:  برای جمع آوری سنبل آبی باید 15 سال با آن جنگید/ گلایه فاطمه شیرزاد از عدم حضور سازمان آب منطقه ای/ جمع آوری سه هکتار «سنبل آبی» توسط موسسه مردم نهاد محیط زیستی
اختصاصی/ به گزارش گیل خبر،سازمان های مردم نهاد از جمله موسسه سرزمین ایده آل ما, شهرداری منطقه ۴ و محیط زیست برای پاکسازی سنبل آبی در این منطقه تلاش کردند.( گزارش تصویری) pic (6) جمع آوری سه هکتار «سنبل آبی»از روز درختکاری تاکنون/ ثبت  سنبل آبی به عنوان خطرملی پیمان بازدیدی مدیرعامل موسسه محیط زیستی «سرزمین ایده آل ما» در گفت و گو با گیل خبر با اشاره به  این که  پروژه جمع آوری سنبل آبی از روز درختکاری سال گذشته شروع شده بیان داشت: درابتدا بسیاری باور نداشتند که ما بتوانیم چنین اقدامی کنیم، ولی حال موفق شدیم سه هکتار را از این گیاه پاکسازی کنیم. وی در ادامه افزود: در طول این مدت آقای مقصودی شهردار محترم منطقه 4 کمک زیادی به ما کردند، در حالی که می توانستند چنین اقدامی را مثل بسیاری دیگر انجام ندهند ، ولی نشان دادند که یک فرد مسئول و عملیاتی هستند. وی افزود: ما در نامه نگاری ها با خانم ابتکار موفق شدیم سنبل آبی را به عنوان خطرملی نشان دهیم و با راه انداختن گروه های مجازی در شبکه های اجتماعی فعالیت خودمان را گسترش دادیم و امروز اتفاق بی سابقه ای کشور افتاد و بسیاری از سازمان ها در کنار یکدیگر به فعالیت پرداختند. هرچند پیمان بازدیدی امیدوار است که این پروژه و لکه گیری آن تا یکی دوسال آینده به پایان برسد یک عضو شورای شهر معتقد است که برای مبارزه با سنبل آبی باید 15 سال با آن مبارزه عملیاتی کرد. pic (3)  برای جمع آوری سنبل آبی  باید 15 سال با آن جنگید رضا رسولی  در حاشیه بازدید از این پروژه بیان داشت:  برای جمع آوری و نابودی گیاه مهاجم سنبل آبی  باید 15 سال با آن جنگید و  باید تمام سازمان های مربوطه اجرائی  در کنار NGOها ورود کنند. وی افزود: امروز برای ریشه کردن این گیاه نیامده ایم، هرچند این کار انگیزه و امید را دربین مسئولین و مردم سبب شده است. رسولی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به ریشه کردن این گیاه  باید تمامی مسئولان استانی و شهری همگام شوند تا بتوانیم این شیطان سبز را که سبب نابودی آب و افزایش خشکسالی را موجب شده را از بین ببریم. گلایه فاطمه شیرزاد از عدم حضور سازمان آب منطقه ای   در حاشیه این پروژه رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست از عدم حضور سازمان آب منطقه ای متولی رودخانه های کشور  گلایه کرد و بیان داشت: نبود این سازمان در کنار این پروژه جای تعجب و پرسش دارد، آن ها از تجهیزات مکانیکی مناسبی برخوردارند و ما از آن ها انتظار داریم. pic (17) فاطمه شیرزاد در ادامه به خطر زیست محیطی سنبل آبی اشاره کرد و ابراز داشت: باید نسبت به ضرر و آفت این گیاه توجه نشان دهیم ، حتی باقی ماندن یک ساقه از این گیاه موجب باقی ماندن آن می شود. جمع آوری  320 هکتار در سال گذشته  عباس صابر عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در حاشیه این پروژه بیان داشت:  جمع آوری سنبل آبی از تالاب عینک باید اصولی انجام شود و بدون یک طرح محکم  و عزم جدی به بن بست می خورد و باید جمع آوری آن در اولویت قرار گیرد.

عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت نیز در جلسه مذکور گفت:  سال گذشته 320 هکتار تالاب عینک با   مشارکت زندانیان، سازمان محیط زیست و... پاکسازی شد و امروز نیز سازمان های مردم نهاد به کمک آمده اند و  امیدواریم چنین حرکت هایی تداوم یابد.

  [gallery ids="197422,197421,197420,197419,197418,197417,197416,197415,197414"]