رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد:
۱۳۹۵/۰۴/۲۶ ۱۱:۴۹ چاپ

به گزارش گیل خبر، علی منتظری ظهر امروز در جریان بازدید از شهرک صنعتی لوشان با اشاره به تهیه طرح های صنعتی و معدنی به منظور جذب سرمایه گذاران به گیلان اظهار کرد: طرح های تولیدی در شهرک های صنعتی استان پیش بینی شده است.

وی به ارائه طرح معدنی تولید بتن با استفاده از فناوری نانو با ظرفیت سالانه 300 هزار تن در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح مذکور به دلیل ایجاد طرح جدید تولید بتن و نبود واحد مشابه در استان ارائه شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه طرح معدنی تولید بتن با استفاده از فناوری نانو در شهرک صنعتی لوشان پیش بینی شده است، تصریح کرد: استفاده از زیرساخت ها و امکانات شهرک و دسترسی به امکانات جاده ای و مواد اولیه از ویژگی های شهرک صنعتی لوشان محسوب می شود.

منتظری، شهرک صنعتی لوشان را دارای آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی خواند و بیان کرد: شهرک مذکور تا فرودگاه 110 کیلومتر و بندر و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی 130 کیلومتر فاصله دارند.

وی به وجود مواد اولیه مصالح دانه بندی «شن، ماسه و سیمان»، «نانو ـ رس ها»، «نانو ـ سیلیس» و «نانو ذرات اکسید آهن»، «تیتانیوم» و «آلومینیوم» در داخل کشور اشاره کرد و گفت: بتن با استفاده از فناوری نانو کاربرد بسیاری در داخل دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در ادامه با اشاره به ارائه طرح معدنی تولید بلوک های طرح دار در استان، خاطرنشان کرد: سالانه چهار هزار تن ظرفیت طرح مذکور پیش بینی شده است.

منتظری، تعداد محدود واحدهای موجود را دلیل ارائه طرح معدنی تولید بلوک های طرح دار در گیلان ذکر کرد و یادآور شد: صادراتی بودن محصول و وجود بازار مصرف محلی از موارد دیگر در ارائه طرح مذکور در استان است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی آستارا برای ایجاد طرح معدنی تولید بلوک های طرح دار در گیلان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استفاده از امکانات شهرک و زمینه برای صادرات به دلیل مرزی بودن آستارا از ویژگی ها و مزایای شهرک صنعتی آستارا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به وجود آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و فرعی در شهرک صنعتی آستارا اشاره کرد و افزود: شهرک صنعتی آستارا 180 کیلومتر تا فرودگاه فاصله دارد ضمن اینکه آستارا دارای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.

منتظری با اشاره به وجود مصالح دانه بندی شن، ماسه و سیمان در داخل کشور، خاطرنشان کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، جمهوری آذربایجان، افغانستان و کشورهای CIS از اهداف صادراتی ارائه طرح معدنی تولید بلوک های طرح دار در گیلان است.