به منظور جلوگیری از هنجارشکنی ها صورت می گیرد:
۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ۰۶:۰۷ چاپ

به گزارش گیل خبر، مهرداد مهرگان بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس حوزه علمیه این شهرستان با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی گیلان برای پلیس بسیار مهم است اظهار کرد: گیلان با وجود موهبت های الهی سالانه پذیرای مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

وی به ورود مسافران با فرهنگ های مختلف به گیلان اشاره کرد و افزود: بعضی از گردشگران و مسافران ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی در ساحل و تفرجگاه ها را پدید می آورند.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان، مردم این استان را ولایتمدار و شهیدپرور خواند و بیان کرد: بعضی از گردشگران حرمت شرایط فرهنگی گیلان را حفظ نمی کنند.

مهرگان با بیان اینکه بعضی از افراد با مشاهده مسافران فکر می کنند میزان اعتقاد مردم گیلان کمرنگ است، تصریح کرد: مردم گیلان همیشه در مراسم مذهبی و ارزشی حضور پر رنگ تری نسبت به استان های دیگر دارند.

وی از ساماندهی تفرجگاه ها و طرح های سالم سازی دریا در گیلان خبر داد و گفت: اولویت پلیس در برخورد با ناهنجاری های فرهنگی امر به معروف و نهی از منکر است.

جانشین فرمانده انتظامی گیلان به استقرار ایستگاه های طرح «گیلان مطهر» در ساحل دریا اشاره کرد و یادآور شد: در هر کدام از ایستگاه های فرهنگی منشور اخلاقی و وظایف نصب می شود.

مهرگان با اشاره به استقبال مناسب مردم و دستگاه های دولتی گیلان از طرح «گیلان مطهر»، خاطرنشان کرد: استان های دیگر به دنبال الگوبرداری از طرح «گیلان مطهر» هستند.

وی، گیلان را دارای 180 کیلومتر ساحل خواند و اظهار کرد: 160 نقطه از ساحل استان خارج از طرح های سالم سازی دریا است.

فرمانده انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه در خارج از طرح های سالم سازی از حضور در آب جلوگیری می شود، بیان کرد: بیشترین خطر غرق شدگی در خارج از طرح های سالم سازی دریا است.

مهرگان از استقرار یگان های ویژه و جت اسکی مرزبانی در خارج از طرح های ساحلی برای جلوگیری از هنجارشکنی ها خبر داد و تصریح کرد: عید فطر امسال تعداد 400 نفر از خواهران بسیجی، پلیس افتخاری و طلبه در طرح های ساحلی گیلان به کارگیری می شوند.

وی با بیان اینکه برای حفظ ناهنجاری ها و فرهنگ باید تلاش کرد، گفت: به دنبال افزایش و حفظ کیفیت اجرای طرح های فرهنگی هستیم.

فرمانده انتظامی گیلان، پلیس را حافظ ارزش های نظام اسلامی دانست و بیان کرد: پلیس در حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی تعارف ندارد.

فارس