اشتغال مستقیم نزدیک هزار نفر با افتتاح بزرگترین مجتمع تولید «ام دی اف» و «اچ دی اف» کشور

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در حاشیه ی این بازدید که جمعی از مدیران استانی نیز وی را همراهی می کردند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه بازگرداندن واحدهای تولیدی نیمه فعال به چرخه ی فعالیت و تولید یکی از مهمترین مسائلی است که با جدیت دنبال می کنیم افزود : احیاء این واحدها که از سال های گذشته به حالت نیمه فعال درآمده بودند در کارگروه های رفع موانع تولید و ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان بررسی می شود که در قالب مباحث اقتصاد مقاومتی است.

استاندار گیلان گفت : 470 میلیارد تومان تسهیلات یارانه ای برای فعال سازی واحدهای نیمه فعال گروه صنایع کوچک و متوسط  که در شهرک های صنعتی استان هستند اختصاص یافته است.

وی خاطر نشان کرد : دولت برای بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده است.

وی به ایجاد واحدهای بزرگ تولیدی در استان اشاره و خاطر نشان کرد : ایجاد واحدهایی که مواد مصرفی مردم را تأمین و ایجاد اشتغال می کنند را با قوت هر چه تمامتر دنبال می کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان از افتتاح طرح های صنعتی استان در یک ماه آینده خبر داد و گفت : برای بهره برداری از این واحدهای تولیدی استان که بیش از هزار نفر اشتغال زایی ایجاد می کند، 700 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به بازدید از مجتمع تولید «ام دی اف» و «اچ دی اف» کشور در شهرک صنعتی سپیدرود رشت افزود : فاز نخست این طرح با ظرفیت تولید 200 هزار مترمکعب «ام دی اف» و «اچ دی اف» و سرمایه گذاری 160 میلیارد تومان شهریور ماه به بهره برداری می رسد.

بزرگترین مجتمع تولید «ام دی اف» و «اچ دی اف» کشور شامل سه واحد تولیدی  در شهرک صنعتی سپیدرود رشت با مجموع سرمایه گذاری 530 میلیارد تومان  در زمینی به مساحت 22 هکتار از سال 92 در حال ساخت است.

با بهره برداری کامل از این مجتمع تولیدی برای 950 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود.

ساخت بزرگترین مجتمع تولید «ام دی اف» و «اچ دی اف» کشور 70 درصد پیشرفت کار دارد.

[gallery ids="185923,185922,185921,185920,185919,185918"]