به گزارش گیل خبر، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه گیلان به عنوان یکی از قطب های دارویی کشور مطرح است، اظهار کرد: یک هزار و 822 گونه گیاهی در استان شناسایی شده است.

وی از شناسایی 450 گونه گیاهان دارویی در گیلان خبر داد و افزود: دو گیاه دارویی در قالب گونه زراعی در استان کشت می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه استان با کشت 700 هکتار گل گاوزبان رتبه نخست کشت این محصول در کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: صنایع جانبی دارویی در گیلان مغفول واقع شده است.

جهانساز به بسته بندی و فرآوری گیاهان دارویی گیلان در خارج از استان اشاره کرد و گفت: گیاهان دارویی به صورت فله ای از گیلان خارج می شود و اگر بتوانیم صنایع عصاره گیری را در استان تعریف کنیم بازار آن وجود دارد.

وی با اشاره به کشت گیاه زعفران در مناطق ییلاقی گیلان، بیان کرد: در مدت دو سال گذشته سالانه 20 تن پیاز زعفران در استان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاوزی گیلان، کشت زعفران را سبب رضایتمندی کشاورزان دانست و خاطرنشان کرد: زغفران در 13 هکتار از زمین های کوچک در استان کشت می شود.

جهانساز بر زراعت گونه های گیاهی در گیلان تأکید کرد و یادآور شد: می توان گونه های گیاهی زراعی موجود در استان را تقویت کرد، ضمن اینکه صنایع جانبی باید راه اندازی شود.

فارس