به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد با قدردانی از همکاری مدیران دستگاه های اجرائی در جهت پیشبرد اهداف جلسات رفع موانع تولید گفت : تلاش های صورت گرفته باید بازگو شود تا مردم کمک به رونق واحدهای تولیدی را احساس کنند.

استاندار گیلان از موظف کردن واحدهای مصرف کننده ی سیمان به منظور خرید تولیدات سیمان داخل استان خبر داد و افزود : از طریق استانداری ، دستگاه های دولتی و شهرداری ها  را با ابلاغ ملزم می کنیم تا در اجرای پروژه های عمرانی ابتدا از داخل استان مصالح مورد نیاز را تامین کنند.

وی خاطر نشان کرد : سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و ذیحسابی ها در اجرای این ابلاغ نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار گیلان تصریح کرد : واحدهای مصرف کننده اگر مانعی برای خرید از محصولات داخل استان دارند برای تهیه ی تولیدات خارج استان باید مجوز بگیرند.

دکتر نجفی تأکید کرد : علاوه برسیمان  دستگاه های دولتی وشهرداری ها  موظفند برای  تأمین نیازمندی ها یشان به کالاهای تولید داخل استان اولویت دهند .

وی افزود : این امر به همه ی واحدهای مصرف کننده ی استانی ابلاغ می شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه دولت در سخت ترین برهه، شرایطی فراهم کرده تا واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری رونق بگیرند افزود: دولت در جلسات اقتصاد مقاومتی بانک ها را موظف کرده تا همکاری لازم را با واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد : همانطور که از بانک ها انتظار همکاری داریم باید شرایط آنها را نیز درک کرد زیرا آنان باید پاسخ سرمایه ها و مشتریان خود را بدهند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اگر لحظه ای  خود را جای تولید کنندگان قرار دهیم مشکلات آنان را درک خواهیم کرد افزود : باید با تسهیل شرایط و ایجاد بازاری رقابتی، تولید کنندگان را تشویق کنیم تا دیگران نیز برای سرمایه گذاری ترغیب شوند.

وی با اشاره به اینکه کمک به رونق تولید وظیفه ی همه مسئولان است، تصریح کرد: هرگونه تصمیمی در نهایت باید به نفع تولید کننده باشد و همه مسئولان استان موظفند از ایجاد دلسردی در تولیدکننده بپرهیزند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز در این جلسه از اجرایی شدن 41 درصد از مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در گیلان خبر داد و افزود: تاکنون 489 مورد مصوبه رفع موانع تولید در بخش های صنعت، معدن، گردشگری و کشاورزی در استان صادر شده است.

علی منتظری به ثبت 217 مورد ثبت تقاضای واحدهای صنعتی گیلان برای دریافت تسهیلات مختص به فعالیت مجدد، افزایش تولید و اشتغال در سایت بهین یاب اشاره کرد و گفت: 4 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات برای این منظور به استان گیلان تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: واحدهایی که دارای حداکثر 50 نفر و 100 نفر نیروی اشتغال باشند، به ترتیب در گروه صنایع کوچک و متوسط قرار می گیرند و می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

گفتنی است در این جلسه که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان برگزار شد، مشکلات و موانع 10 واحد تولیدی در بخش های صنعت، معدن و گردشگری بررسی و مصوبات لازم برای رفع مشکلات آنان صادر شد.