به گزارش گیل خبر، آیت الله سید علی حسینی اشکوری پیش از ظهر امروز  در مراسم بزرگداشت آیت الله صادق احسان بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: آیت الله احسان بخش یار وفادار ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به خدمات آیت الله احسان بخش افزود: خدمات بزرگ و چشمگیر ایشان فراموش شدنی نیست.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: خدمات آیت الله احسان بخش در دوران انقلاب و دفاع مقدس ویژه بود و سرانجام به جانبازی انقلاب اسلامی رسید.

حسینی اشکوری آثارالصادقین این عالم فرزانه را گویای اخلاص و تقوای وی دانست و گفت: مردمی بودن ویژگی آیت الله احسان بخش بود و باید از آن الگوبرداری کنیم.

وی احداث مصلای بزرگ شهر رشت را از خدمات آیت الله احسان بخش عنوان کرد و ادامه داد: امام باقر(ع) از امیر المومنین علی(ع) نقل کردند که پایه های جامعه دینی بر چهار پایه استوار است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اساس پیشرفت و رونق جامعه اسلامی در حدیث مذکور بیان شده است، خاطرنشان کرد: اسلام دین جامع و کامل بوده و رابطه فردی و اجتماعی در این دین لحاظ شده است.

حسینی اشکوری اضافه کرد: اسلام قبل از تولد تا کودکی و بزرگسالی و پیری و وفات و پس از وفات برای بشر برنامه زندگی دارد.

وی با اشاره به اینکه برنامه جامعه اسلام تمام جنبه ها را در نظر گرفته است، بیان کرد: پایه های تشکیل جامعه بر پایه عالمان ربانی است و رهبری جامعه را به عهده دارند.

حسینی اشکوری با تصریح بر اینکه عالم دینی فرهنگ جامعه را تدوین می کند، ادامه داد: عالم، زمانی ارزش پیدا می کند که علم خود را بروز دهد.

به گفته وی، عالم باید به علم خود عمل کند و اگر مردم را به تقوا دعوت می کند خود نیز باید با تقوا باشد بنابراین عالم نقش اساسی و کلیدی در جامعه دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: عالم، انسان بی نیازی است که باید بخل نداشته باشد و بخشش داشته باشد.

وی در ادامه گفت: سال آینده فاز نخست احداث مهمانسرای زائران گیلان در مشهد مقدس که زمین آن توسط مقام معظم رهبری اهدا شده، با همت آیت الله زین العابدین قربانی آغاز می شود و انتظار می رود مردم در این زمینه کمک کنند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: عالم ربانی کرامت خود را نمی فروشد و در مقابل دشمن تسلیم نمی شود.

وی با بیان اینکه مدیران مسؤول باید در خدمت مردم باشند به دیدار روز گذشته خود از آسایشگاه معلولان رشت اشره کرد و گفت: این مکان در پرداخت قبض آب و برق مشکل دارد که مسؤولان باید به این امر توجه داشته باشند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دشمنان از کمبودهای موجود در جامعه برای کوبیدن مسؤولان، نهادهای انقلابی استفاده می کنند و دلسوز جامعه نیستند.

فارس