اصلی

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی صبح امروز در این همایش که در سالن شهید انصاری برگزار شد مکانیزه کردن فعالیت های ثبت احوال را از جمله سیاست های این سازمان دانست و افزود : در بخش تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند گام های خوبی در سال گذشته در گیلان برداشته شد و انشاء ا... در سال جاری نیز شاهد ارتقاء این فعالیت ها خواهیم بود.

اصلی

استاندار گیلان با بیان اینکه به هر میزان که در جهت مکانیزه و عملی کردن فعالیت ها در سازمان ثبت و احوال تلاش کنیم به اهداف و سیاست های کلی کشور در بحث جمعیت نزدیکتر خواهیم شد افزود : سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب نکات ارزشمند و حائز اهمیتی دارد که برای کشور راهگشا خواهد بود.

استاندار گیلان کشور را نیازمند نیروهای جوان، با نشاط، تحصیلکرده و پویا دانست و افزود : مدیران اجرایی باید با بهره گیری از فرصت های علمی و فناوری روز و در راستای سیاست های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب و راهبرد های دولت در جهت انجام تکالیف خود تلاش کنند.

دکتر نجفی گیلان را استانی پیر عنوان کرد و افزود : باید با تحقق سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در جهت جوان سازی استان تلاش کنیم.

وی پیر بودن جمعیت استان را موجب بروز خطرات در آینده عنوان کرد و افزود : کشور بیشتر نیازمند جمعیت جوان، فعال و اندیشمند است .

استاندار گیلان افزایش نیروهای جوان، پویا، با نشاط و تحصیلکرده را از سیاست های کلی جمعیتی عنوان کرد و افزود : جمعیت جوان ، توانمند و فعال با ارتقای درآمد سرانه وایجاد امید در جامعه افزایش می یابد.

وی رویکرد اجتماعی و فرهنگی را برای افزایش جمعیت در جامعه لازم دانست و  افزود : باید با رفع موانع ازدواج و آسیب شناسی در این بخش همگام با سیاست های کلی جمعیتی در جهت افزایش نسل تلاش کنیم.

وی گفت : در این گونه نشست ها می بایست مشکلات و چالش های پیشرو در بحث جمعیتی کشور را رصد کرده و وظایف خود را به نحو احسن در این راستا انجام دهیم.

وی آمار ارائه شده در بخش طلاق استان را زیبنده گیلان ندانست و افزود : متأسفانه به دلیل عدم وجود دفاتر طلاق در شهرستان های رامسر و تتکابن مازندران، متقاضیان این بخش به شهرهای همجوار خود در گیلان مراجعه می کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور اظهار داشت : در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است باید با اتخاذ سیاست های درون زا و برون نگر در جهت تحقق این مهم گام برداریم و منابع انسانی نقش مهمی را در این راستا ایفاء می کند.

دکتر نجفی به سفر اخیر روسای جمهور و مقامات کشورهای دنیا به ایران و توافقات خوب حاصل شده در این سفرها اشاره کرد و افزود : راه آورد این سفرها برای کل  کشور است و انشاء ا... با این توافقات درآمد خوبی برای کشور ایجاد می شود.

استاندار گیلان با اشاره به  عدم برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی بین کشورهای ایران و جمهوری آذربایجان در مدت 10 سال گذشته افزود : این کمیسیون در سال گذشته برگزار شد و انشاءا... فردا شاهد سومین سفر روسای این کیسیون جهت بازدید از راه آهن استان خواهیم بود.

در ادامه این نشست اداره کل ثبت احوال، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دانشگاه علوم پزشکی به ارائه گزارش درخصوص وضعیت جمعیتی استان پرداختند.