به گزارش گیل خبر،  امروزه گوشی های هوشمند به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما مبدل شده اند و در شرایطی که این دستگاه ها روند سریع افزایش قدرت سخت افزاری خود را شاهد هستند اما همچنان یک بخش بهبود چشمگیری را تجربه نکرده است. احتمالا متوجه شده اید که درباره باتری گوشی های هوشمند صحبت می کنیم. در شرایطی که طی یکی دو سال گذشته فناوری شارژ سریع تاحدودی از سیل انتقادات نسبت به باتری گوشی های هوشمند کاسته است اما همچنان تغییر خاصی در عمر آنها رخ نداده و با استفاده معمولی در نهایت یک تا دو روز می توانید از گوشی هوشمند خود

بسیاری از کاربران مجبور هستند حداقل روزی دوبار دستگاه خود را شارژ کنند. ما گوشی های هوشمند یا تبلت را همواره همراه خود داریم و از خدمات مختلف آنها حتی در حال حرکت استفاده می کنیم و از این رو عمر باتری به مساله ای فوق العاده مهم تبدیل شده است.

در گوشی های اندرویدی ترفندهای مختلفی را می توان برای افزایش عمر باتری بکار گرفت و در این میان یک ترفند ساده می تواند بسیار موثر باشد. این ترفند شامل پاکسازی کش اپلیکیشن برای تمامی اپلیکیشن هایی است که ممکن است رفتار نامعقولی در مصرف باتری گوشی هوشمند داشته باشند. برای انجام این کار می توانید به بخش Settings مراجعه کرده و Apps را انتخاب کنید. اپلیکیشنی که به آن شک دارید را انتخاب کرده و روی Storageضربه بزنید و سپس گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.

اما اگر نمی دانید کدام اپلیکیشن یا اپلیکیشن ها موجب مصرف بیش از حد باتری می شوند روشی ساده برای پاکسازی حافظه کش وجود دارد و می توانید مراحل زیر دنبال کنید:

1. بخش Settings را باز کنید.

2. به بخش Storage & USB مراجعه کنید.

3. روی Cached Data ضربه بزنید.

4. پرسشی مبنی بر پاکسازی حافظه کش مطرح می شود که باید روی OK ضربه بزنید.

5. دستگاه اندرویدی خود را راه اندازی مجدد نمایید.

عصرایران