به گزارش  گروه دریافت گیل خبر، استاندار گیلان در این  همایش گفت : افزایش اختیارات استانداران در بنادر و مرزها موجب کاهش مشکلات و موانع صادراتی می شود.( گزارش تصویری)

photo_2016-05-24_22-42-53

 دکتر نجفی در این همایش   با تبریک سالروز آزادی خرمشهر و گرامیداشت روز دزفول اظهار داشت : آنچه در آزادی خرمشهر اتفاق افتاد بحث همدلی، همراهی و نگاه واحد آحاد ملت به منافع ملی بود و اگر با همان نگاه در هر عرصه ی دیگری وارد شویم همیشه کارها سهل و روان خواهد بود و موفقیت های چشمگیری بدست می آوریم.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت : همه کسانی که در جبهه ی اقتصادی هستند در تحقق شعار امسال نقش مهمی دارند.

استاندار گیلان با بیان اینکه عزم دولت بر این است که سال 95 سال با تکیه بر اقتصاد مقاومتی ،  رونق و شکوفایی اقتصادی داشته باشیم گفت : شناسایی و حل معضلات واحد تولید و مشکلات مصرف کنندگان در گرو ارتباط تنگاتنگ با یکدیگر است.

دکتر نجفی افزود : تولید و مصرف همراه یکدیگر و دو روی یک سکه هستند وتولیدی موفق خواهد بود که رضایتمندی مصرف کننده را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه رضایت مصرف کننده موجب افزایش موثر کیفیت تولید می شود گفت : هرگز با فشار، دستور و تحکم نه اقتصاد موفق شکل می گیرد و نه می توانیم مصرف کننده را به استفاده از کالایی که به آن علاقه ندارد وادار کنیم.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد : اقدامات فرهنگی، ترویج اندیشه ی حمایت از مصرف داخلی و اجرای سیاست های تشویقی کاری پسندیده برای حمایت از اقتصاد داخلی است اما نکته این است که همه ی این اقدامات باید با افزایش کیفیت کالا، رقابت پذیری و رضایت مصرف کننده همراه باشد.

وی ادامه داد : امروز برخی صنایع در کشور به رغم حمایت های همه جانبه، بدلیل اینکه در معرض رقابت قرار نگرفتند و رضایت مصرف کننده برای آنان ملاک نبود با شکوفایی مواجه نشده اند و در وضعیت بدی  قرار گرفته اند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تقویت صادرات از سیاست های مهم در کشور و استان است گفت : افزایش اختیارات استانداران در بنادر و مرزها موجب کاهش مشکلات و موانع صادراتی می شود.

وی تثبیت بازار را به رغم وجود تحریم ها را از موفقیت های دولت عنوان کرد و گفت : حذف تحریم های هسته ای و حل معضلات بانکی که سالها اقتصاد ما دست به گریبان آن بودند زمینه های صادرات موفق را فراهم کرده است.

دکتر نجفی استفاده از لفظ کاغذ پاره برای تحریم های ظالمانه علیه کشورمان را درست نداست و گفت : این تحریم ها در اتاق فکرهای جهانی  برای فلج کردن اقتصاد ایران وضع شده بود که الحمدا... بعد از توافق برجام در حال زدودن است.

وی گفت : باتوجه به شیطنت هایی که از سوی دشمنان نظام و صهیونیست ها پس از برجام در حال انجام است نیاز به فرصت است تا روابط اقتصادی کاملاً به زمان قبل از تحریم ها باز گردد و قطعاً این مشکلات برطرف خواهد شد.

استاندار گیلان افزود : کشورمان در سال های قبل از 92 بالای 100 میلیارد دلار درآمد داشته است اما سال گذشته با 19 میلیارد دلار اداره شد.

وی افزود : تولید کنندگان بخش خصوصی به خوبی می دانند که در سال های گذشته تحریم ها چه اثرات زیانباری بر اقتصاد کشور وارد کرد.

استاندار گیلان ادامه داد : با عزم ملی و فرصتهای جهانی که هم اکنون وجود دارد قطعاً بخشی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان: ثبات نسبی در بازار  نباید موجب کاهش برنامه های فرهنگی شود

photo_2016-05-24_22-41-37

همچنین به نقل از فارس، علی منتظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این  همایش  تشکیل انجمن رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را از سال 88 در کشور عنوان کرد.

وی اظهار کرد: تعداد 12 هزار و 500 نفر در 16 شهرستان گیلان عضو انجمن رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بر ضرورت حمایت از انجمن حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این استان تأکید کرد و افزود: منابع مالی برای انجمن مذکور در نظر گرفته نشده و انتظار می رود در این زمینه اقدام شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ رعایت حقوق مصرف کنندگان از وظایف انجمن رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است، تصریح کرد: انجمن مذکور باید در زمینه ترویج رعایت حقوق مصرف کنندگان پویا باشد.

منتظری با اشاره به انجام بازرسی ها از واحدهای صنفی و تولیدی گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشت تعداد 370 هزار مورد بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی گیلان انجام شده است.

وی از تشکیل تعداد 16 هزار پرونده تخلف صنفی در تعزیرات حکومتی گیلان طی سال گذشته خبر داد و یادآور شد: تعداد 114 نفر بازرس در سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان فعالیت می کنند و 45 نفر بازرس اتاق اصناف استان هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه شاهد ثبات نسبی در بازار کشور هستیم، تصریح کرد: این امر نباید موجب کاهش برنامه های فرهنگی شود.

وی گفت: تعداد 10 هزار نفر ناظر افتخاری در گیلان ساماندهی شده اند و در زمان التهاب در بازار از وجود این بازرسان استفاده می شود.

منتظری به شکایت مردم از واحدهای متخلف صنفی اشاره کرد و یادآور شد: در برخی موارد شاهد شکایت مردم از ارزان فروشی در گیلان هستیم و این امر نیازمند مطالعه است.

وی درباره وجود بازارهای سنتی در گیلان، متذکر شد: گیلان دارای بازارهای محلی و سنتی بوده و نیاز است در این زمینه مطالعاتی انجام شود.

این مسؤول قیمت گذاری را یکی از وظایف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گیلان ذکر کرد و گفت: در برخی از مواقع دستگاه های دولتی در صادرات مشکلاتی ایجاد می کنند و باید تلاش کنیم در امر صادرات تسهیل شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: تعدیل، تثبیت و کنترل قیمت تولیدات، خدمات و کالای وارداتی داخلی از جمله اهداف سازمان است photo_2016-05-24_22-38-07

سید محمود نوابی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این همایش  اظهار کرد: پانزدهمین همایش ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را در اسفند ماه امسال برگزار می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه منتخبان در کشور 16 برابر افزایش داشتیم، افزود: گیلان از استان های موفق در برگزاری همایش رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: سال گذشته آیین نامه اجرایی ماده 6 رعایت حقوق مصرف کنندگان به استانداری ها ابلاغ شده و طبق آن وظیفه دارند دستگاه های مختلف را بازرسی کنند.

نوابی، یکی از اهداف برگزاری همایش های مذکور را حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: با برگزاری چنین همایش هایی اعلام می کنیم که می توان از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان حمایت کرد.

وی، اهداف سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را حمایت از تولید داخلی و حمایت از مصرف کنندگان در برخورد با نوسان های غیر معمولی عنوان کرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، همکاری با سازمان های مربوطه به منظور تشویق امر صادرات و بازاریابی از طریق تعیین را از دیگر اهداف سازمان مذکور ذکر کرد و گفت: تعدیل، تثبیت و کنترل قیمت تولیدات، خدمات و کالای وارداتی داخلی از جمله اهداف سازمان است.

وی انجام تحقیقات و بررسی لازم و ارائه طرح های ضروری در راستای متعادل کردن کالای وارداتی و تولیدی را از جمله اهداف مهم سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان برشمرد.

نوابی با اشاره به اینکه اگر فعالیت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را نداشته باشیم، جلوگیری از تضییع حقوق غیر ممکن می شود، تصریح کرد: مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به موازات یکدیگر حق آشنایی و بهره مندی از حقوق قانونی خود را دارند.

وی، عدم برخورداری از پروانه فعالیت توسط واحدهای صنفی را مانع از رعایت ضوابط و مقررات مربوط به حقوق مصرف کنندگان دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه رعایت حقوق مصرف کننده باید به مرحله ای برسیم که خدمات پس از فروش، خدمات قبل از فروش و خدمات حین فروش به مشتریان ارائه شود.

این مسؤول، نقش تشکیلات غیر دولتی و انجمن های مردم نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را مهم خواند و یادآور شد: این تشکیلات به دلیل برخورداری از حمایت مردمی می توانند بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، تقویت و نوین سازی و هوشمند سازی سیستم های نظارتی و بازرسی را از خدمات این انجمن عنوان کرد و یادآور شد: ترویج حقوق مصرف کنندگان و ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به تولید ملی از جمله اهداف سازمان است.

گفتنی است در پایان این مراسم گواهینامه ی حمایت از حقوق مصرف کنندگان به 4 واحد تولید کننده اعطا شد.