مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی مساجد استان گیلان:
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۲:۱۹ چاپ
به گزارش گیل خبر، حجت الاسلام والمسلمین سلیمان پورابراهیم، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گیلان اظهار کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی و جذب جوانان به این مکان مقدس و رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری بزرگترین و منسجم ترین شبکه فرهنگی کشور هستند، افزود: انقلاب اسلامی ایران از مساجد آغاز شده و مساجد از صدر اسلام مرکز فعالیت های مختلف بودند و امروز با راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در این اماکن مقدس می توانیم کارکردهای مساجد را احیا کنیم.
حجت الاسلام پورابراهیم با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۸۲۰ کانون فرهنگی و هنری در سراسر استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: کانون های فرهنگی و هنری با زبان هنر، آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج می دهند.
این مسئول فرهنگی از راه اندازی ۲۸ کانون فرهنگی و هنری در منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: این کانون ها در مساجد روستاهای منطقه آزاد انزلی تاسیس شده اند که فردا به صورت رسمی افتتاح می شوند.
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با بیان اینکه مناطق آزاد می توانند در حوزه فرهنگ و هنر بسیار اثرگذار باشند، تصریح کرد: تاکنون اقدامات فرهنگی و مذهبی مناسبی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته است.
وی منطقه آزاد انزلی را نقطه اتکایی برای کمک به مساجد این منطقه دانست و خاطرنشان کرد: کانون های مساجد کمکی برای منطقه آزاد در رونق فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند. ایکنا