طی مراسمی؛
۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ۱۱:۲۱ چاپ
به گزارش گیل خبر، در مراسم افتتاح پایانه غرب که با حضور دکتر  ثابت قدم شهردار رشت، رفیعی نوده رییس شورای اسلامی رشت ،  نیکومنش  رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی رشت، رسولی  رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی ،  شوقی عضوهیات رئیسه شورای اسلامی رشت،  واثق کارگرنیا عضو شورای اسلامی ؛ جمشید پور معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری رشت؛ شریفی مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت، رمضان نیا  مدیر عامل سازمان عمران و باز آفرینی شهرداری رشت ، آل محمدی مدیر کل حمل و نقل و پایانه های گیلان و سرگرد بی نیاز جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی رشت برگزار شد، دکتر سید  محمد علی ثابت قدم با بیان اینکه سیاست  امروز شهرداری رشت توسعه  حمل و نقل پیاده محور و پس از آن توسعه حمل و نقل عمومی است گفت: بر مبانی آن توسعه خطوط ویژه،قطار شهری و کاهش خودروی تک سرنشین و کاهش حمل و نقل غیر رسمی و شخصی مورد توجه است.
وی افزود: فضاهای عمومی مانند پایانه ها ممکن است توسعه شهری را دچار خدشه کند و نیز ثروت ریالی و زمان مردم را به دلیل ترافیکی که ایجاد میکند از بین ببرند و همه اینها هزینه های برگشت ناپذیری هستند که اگر مدیریت شوند قابلیت استفاده بهینه را دارند.

شهردار رشت خاطرنشان کرد: اگر مدیریت نامناسب  بر جمعیت شهروندانی که در داخل شهر هستند و یا از خارج شهر به واسطه خدماتی که مرکز استان به آنها می دهد و  به طور منظم  وارد می شوند؛  اعمال شود این افزایش تردد ها می تواند در روند ارائه خدمات شهری اختلال ایجاد کند . وی با بیان اینکه پایانه های شهر رشت باید به سمت انتهایی محدوده شهری حرکت کنند؛ تصریح کرد: سیاستی که به درستی توسط شوای چهارم اتخاذ شد ما را به این سمت برد تا پروژه ای که شاید در یک سال گذشته بالغ بر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است امروز افتتاح شود.

دکتر ثابت قدم با بیان اینکه عقب افتاد گی های زمانی این پروژه جبران شد گفت: این پروژه در زمانموعد قرارداد پس از ۱۹ ماه به اتمام رسید. 

وی با بیان اینکه تمرکزدایی باید با مدیریت بهینه فضا همراه باشد گفت: در بهره برداری از این پایانه باید زمینه رشد اقتصادی شهروندانی را که در این بخش به حمل و نقل می پردازند فراهم سازیم.وی با تاکید بر  برنامه ریزی در خصوص  جلوگیری از مسافربرهای شخصی گفت: قطعا همکاری پلیس راهور در جلوگیری از اختلال و سرعت بخشیدن به  مدیریت بهینه حمل و نقل بسیار موثر است.

شهردار رشت افزود: قطعا باید خطوط حمل و نقل درون شهری و برون شهری ما بتواند در مرکز توزیع جمعیت به درستی به هم وصل شود و ما نیز در مطالعاتی که انجام دادیم این امر به درستیدیده شده است.

وی با بیان اینکه پایانه های دیگر شهری  به زودی به بهره برداری می رسند،تصریح کرد: تشکر می کنم از همه کسانی که ما را در این مسیر یاری کردند و تلاش می کنیم که رضایت شهروندان روز بهروز بیشتر شود.

جمشید پور نیز در این مراسم با بیان اینکه پایانه غرب دومین پایانه از ۵ پایانه است که برای احداث در شهر رشت هدفگذاری شده است افزود: پایانه میدان گیل اولین پایانه است .

معاون حمل و نقل و امور زیر بنایی شهرداری رشت افزود: سه پایانه شرق و شمال و پایانه پل بوسار در مسیر پیر بازار احداث می شوند و برای این سه پایانه در بحث احداث و تملک ۱۰ میلیارد در بودجه امسال پیش بینی شد که اعضای شورا نیز تصویب کرده اند. وی با بیان اینکه مرحله تملک با اولویت ترمینال شرق در حال انجام است افزود:مطالعات پایانه ها در حال انجام است و بخشی از عملیات اجرایی این پایانه ها امسال اجرا می شود و بخشی نیز در سالآینده محقق می شود.

 جمشید پور گفت: پایانه غرب در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع احداث شده است و تلاش کردیم سیستم ادارای در طبقه دوم و تعاونی ها در طبقه اول مستقر شوند.

وی برنامه ریزی برای رفع نواقص و اشکالات کوچکی که در پایانه وجود دارد را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: بعد از اینکه تعاونی ها ساماندهی و مستقرشدند برای تزریق مسافر به آنها برنامه ریزی می شود.

وی با بیان اینکه خط ویژه بیستون برای تزریق به این پایانه بودجه اش توسط اعضای شورای شهر مصوب شده است افزود: مصوبه دومی نیز باید برای اجرا از اعضای شورا گرفته شود ان شاالله اعضای شورا ما را یاری کنند  چرا که پایانه ای هم که در شرق زده می  شود به این خط ویژه وابسته است. وی تاکید کرد: از اعضای شورا و شهردار رشت که پشت  همه  پروژه ها تلاش ها ی آنها است و ازهمه کسانی که در اجرای این پروژه ما را یاری کردند تشکر می کنم.

مرتضی شریفی نیز در این مراسم  گفت: امروز به همت شهردار رشت و اعضای متخصص شورایشهر شرایط خوبی را در حوزه حمل و نقل شاهد هستیم. 

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری رشت با بیان اینکه حوزه حمل و نقل شهر رشت در حال پیشرفت است ؛خاطرنشان کرد:از شهردار رشت و اعضای کمیسیون حمل و نقل و همهعزیزانی که در این بخش تلاش می کنند تشکر می کنم.

وی با تاکید بر اینکه در اسرع وقت تعیین محورهای اتوبوس و تاکسی  برای پایانه غرب برنامه ریزیمی شود تصریح کرد: برای بهبود شرایط برنامه ریزی میشود.

ناصر آل محمدی نیز در این مراسم با بیان اینکه زحمات بسیاری در ساخت پایانه غرب کشیده شدهاست تصریح کرد: کار قابل تحسینی انجام شد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گیلان تاکید کرد: شهردار جوان شهر رشت طرفدار تغییر است  وساختار شکنی در جامعه امروز نیاز به جرات دارد.

آل محمدی افزود: فعالیت هایی که به نفع جامعه و حقوق شهروندی است را شهردار از یک زاویه دقیق می بیند و علی رغم مخالفت ها و کار شکنی ها محکم می ایستد و اصرار میکند تا به هدف خود برسد و همه باید کمک کنیم تا شهردار جوان رشت به اهداف خود برسد. وی تاکید کرد: جوامع امروزی به شدت گرفتار مسائل ترافیک و اتلاف وقت و ناراحتی های روحی و روانی است و این مشکل گریبان همه شهرهای بزرگ را گرفته است و یکی از راهکارهای مدیریت شهری این است مسافرانی که از شهرهای اطراف وارد شهر می شوند را ساماندهی کنیم. وی با بیان اینکه در جنوب ترمینال بسیار خوبی ساخته شده است گفت: امید است با مدیریت  نرمافزاری در این پایانه خدمات بهتری ارائه دهیم.

مدیر کل  حمل و نقل و پایانه های گیلان با تاکید بر  اینکه در شرق هم ساخت پایانه در دست احداثاست گفت : پایانه های بعدی نیز در اولویت کار قرار دارند.

پور اسدی رئیس انجمن صنفی مسافر شهرستان رشت با تشکر از زحمات شبانه روزی شهردار رشت گفت: این دومین پایانه ای است که توسط شهرداری احداث شده است.

 وی با اشاره به اینکه رانندگی شغلی آسیب پذیر است تصریح کرد: از شهردار خواهش می کنم که حمایت های لازم را از این قشر داشته باشند چراکه هر جا پایانه ها از داخل شهر به خارج از شهرمنتقل شد رانندگان متضرر شدند.
وی خاطرنشان کرد: تقا ضا دارم  با ایجاد خطوط ویژه از این رانندگان حمایت کنید؛ مسافربرهای شخصی را سرو سامان دهید تا رانندگان ما شرمنده زن و فرزند خود نباشند.
photo_2016-05-17_11-44-47
photo_2016-05-17_11-44-13
photo_2016-05-17_11-44-35
photo_2016-05-17_11-43-36
photo_2016-05-17_11-42-34