به گزارش گیل خبر، مهیار رستگار با اشاره به حوادث مرگبار رانندگی در جاده کوهستانی گیلان اظهار کرد: با توجه به بهبود شرایط جوی تمایل برای سفر به مناطق کوهستانی گیلان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رانندگی در مناطق کوهستانی متفاوت تر از جاده های دیگر است، تصریح کرد: نحوه توقف، تعویض دنده و سربالایی و سرپایینی جاده کوهستانی با دیگر نقاط بسیار متفاوت است.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه کوچک ترین بی احتیاطی در مناطق کوهستانی جبران ناپذیر است، تصریح کرد: اگر راننده ای از سرعت تخطی کند و قوانین رانندگی را در محورهای کوهستانی گیلان نادیده بگیرد، هرگز فرصت جبران اشتباه را پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: یک طرف جاده های کوهستانی کوه و طرف دیگر دره است بنابراین فرصت جبران اشتباه از راننده گرفته می شود و بهترین راه برای لذت بردن از طبیعت دلپذیر کوهستان رعایت قوانین رانندگی و خوب راندن است.

رستگار از واژگونی یک دستگاه خودرو در جاده کوهستانی گیلان خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه یک نفر سرنشین زن کشته شد و دو نفر مرد مصدوم شدند.

وی در ادامه به وضعیت محوهای گیلان اشاره کرد و یادآور شد: اکنون به جزو محور رستم آباد ـ رودبار در آزاد راه رشت ـ قزوین، بقیه محورهای ارتباطی گیلان باز است و تردد بدون محدودیت جریان دارد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه محور مذکور از یک ماه پیش به دلیل رانش زمین مسدود شده است، خاطرنشان کرد: محور رستم آباد در آزادراه رشت ـ قزوین همچنان مسدود است و رانندگان از جاده قدیم آزادراه استفاده کنند.

فارس