به گزارش گیل خبر، ابوذر ندیمی با اشاره به طرح «اذان تا اذان» سینماها در ماه رمضان، گفت: در ایام ماه مبارک رمضان که مردم در طول روز فرصت و توانایی جسمی و ذهنی برای رفتن به سینما ندارند، باید تمهیداتی برای اقتصاد سینما و به ویژه بخش خصوصی در این ایام اندیشیده شود و حتی می توان از  طرح نمایش فیلم های مذهبی در این ایام بهره برد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای معنوی ماه مبارک رمضان، تصریح کرد: به یقین باید فاکتورهای جامعه دینی در کشور ترویج شود اما جامعه دینی با جامعه افکار بسته، تک بعدی و منسوخ شده تفاوت بسیار دارد.

نگاه بسته به هنر عقلانی نیست

وی با بیان اینکه فیلم های انتخاب شده برای اکران در ماه رمضان از فیلترهای لازم برای اکران عمومی گذشته اند، افزود: از آنجا که رسانه های متعددی در اختیار مردم است، هر زمان که اراده کنند می توانند از انواع دستگاه های سمعی و بصری استفاده کرده و فیلم های مختلف را به تماشا بنشینند؛ بنابراین تلاش برای محدود کردن آنها و ادامه روند اکران فیلم ها در ماه رمضان به سیاق ماه های قبل عقلانی نیست بلکه به بیراه منتهی خواهد شد.

ندیمی با تاکید براینکه اداره منطقی و عقلانی کشور منوط به عبور از تنگ نظری ها و کوته فکری هاست، افزود: این کوته فکری ها ناشی از عدم آشنایی با تحولات جامعه است چراکه با یک نگاه کلی می توان متوجه شد تمامی خانواده ها در طول سال به سینما نمی روند و همان تعداد محدود سینمارو نیز به طور طبیعی در ماه رمضان، حضور کمتری در سینما خواهند داشت.

اگر طرح «اذان تا اذان» مردم را از معنویت ماه رمضان دور می کند، سریال های تلویزیون هم همین کار را می کند

وی درخصوص برخی انتقادات به طرح «اذان تا اذان» مبنی بر اینکه چنین برنامه ای باعث سرگرمی مردم و دور شدن آنها از معنویت ماه رمضان می شود، بیان کرد: اگر دیدن فیلم سینمایی مردم را از معنویت ماه رمضان دور می کند، رسانه ملی نیز نباید سریال پخش کند و شبکه های تلویزیونی را باید از افطار تا سحر تعطیل کرد، چراکه میان این دو تفاوت ماهوی وجود ندارد؛ در غیر این صورت ارائه برنامه برای نمایش فیلم های سینمایی در ماه رمضان الزامی است.

سخنگوی فراکسیون هنر و رسانه مجلس ادامه داد: مهمتر آنکه همه این سینماروها قرار نیست در فاصله افطار تا سحر تمام 30 روز ماه مبارک رمضان را در سینما و به تماشای فیلم بگذرانند؛ ضمن آنکه گاهی تماشای یک فیلم اثری در افراد ایجاد می کند که سال ها عبادت ایجاد نخواهد کرد.

خانه ملت