به گزارش گیل خبر، حجت الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: اگر با تقوا باشیم به آرامشی می رسیم که در دنیا جایگزینی برای آن وجود ندارد.

وی به تعامل زن و مرد نسبت به یکدیگر در خانواده اشاره کرد و افزود: در ایران اسلامی و کشور امام رضا(ع) و پیامبر(ص) زندگی می کنیم و اگر می خواهیم فرزندان صالحی تربیت کنیم، ابتدا پدر و مادر باید صالح باشند و پیامبر(ص) فرمود ریشه، اصل است.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه نباید برای مال، زیبایی و نسب و لذت بردن از زن ازدواج کرد، ادامه داد: باید با زنان دیندار ازدواج کرد زیرا قانع هستند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی باید از خانواده ها آغاز شود، خاطرنشان کرد: اگر بنیان خانواده ها مستحکم نباشد چگونه می توان افرادی صالح را تربیت کرد.

صدیق عربانی شهدای مدافع حرم را تربیت یافته در دامن های پاک عنوان کرد و گفت: امروز دنیا حسرت ملت ایران را می خورد.

وی به برگزاری کنگره ملی هشت هزار شهید گیلان اشاره کرد و گفت: روزهای گذشته نخستین کنگره ملی 8 هزار شهید گیلان برگزار شد و در این جامعه اجازه نمی دهیم به اسلام دهن کجی کنند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه شیعیان عزیز و پاک هستند و باید عزیزتر و پاک تر باقی بمانند، اضافه کرد: موازین شرعی باید در عروسی ها رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه اسلام می گوید مرد وقتی وارد خانه می شود باید به تمام اهل خانه سلام بگوید، افزود: اکنون خانه هایی با الگوهای غربی ساخته می شود و این موضوع به ضرر جامعه اسلامی است.

صدیق عربانی زن و مرد را شریک زندگی یکدیگر خواند و یادآور شد: حضرت زهرا (س) و علی (ع) بهترین الگو برای زندگی خانواده ها هستند.

وی گفت: پیامبر (ص) کارها را بین علی (ع) و فاطمه (س) تقسیم کرد و کار منزل به فاطمه (س)  سپرده شد و کار در خانه می تواند به نوعی تدریس باشد.

خطیب موقت رشت با اشاره به اینکه امروز بانوان بهترین طبیب و استاد دانشگاه هستند، تصریح کرد: خداوند ویژگی هایی به خانم ها و آقایان داده که متعلق به هر کدام از آنهاست.

ضرورت توجه به کشاورزان برنجکار و چایکار/ کارگران کارخانه های گیلان در آستانه بیکاری هستند

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) فرمود مردی که برای خانواده خود تلاش کند مانند رزمنده در راه خداست و زن و مرد باید کف همدیگر باشند تا زندگی موفقی داشته باشند و هر فردی که به خانواده خود نیکی کند خداوند عمر او را طولانی می کند.

صدیق عربانی با تبریک ایام شعبانیه، به آغاز کشت و کار برنج و چای در گیلان اشاره کرد و افزود: ایام کشت برنج است و شالیکاران سفره مردم ایران را می گسترانند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان توسط مسؤولان، خاطرنشان کرد: باید از واردات بی رویه برنج و چای به کشور جلوگیری شود و قدر کشاورزان را بدانیم.

امام جمعه موقت رشت به فرا رسیدن سالگرد ارتحال آیت الله بهجت اشاره کرد و گفت: افتخار بنده این است که آیت الله بهجت عمامه را روی سرم گذاشت.

وی آیت الله بهجت را زاهد و بی توجه به دنیای مادی دانست و ادامه داد: هنگام ارتحال آیت الله بهجت کشور و دنیا متحول و عزادار شد و گیلان افتخار می کند چنین عالمان بزرگی را پرورش داده است.

صدیق عربانی در ادامه به وضعیت کارخانه های نیمه تعطیل گیلان اشاره کرد و یادآور شد: از استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان می خواهیم به فکر کارخانه های نیمه تعطیل استان باشند.

وی با اشاره به اینکه کارگران در حال بیکار شدن هستند، اظهار کرد: اینگونه نباشد که دچار ضعف مدیریتی در گیلان شده باشیم.

آل سعود خائن به حرمین شریفین هستند

خطیب موقت رشت به وضعیت حج اشاره کرد و متذکر شد: عربستان تا از ایران اسلامی عذرخواهی نکند سفر به این کشور معنا ندارد.

وی با تصریح بر اینکه آل سعود مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: آل سعود لیاقت خادم حرمین شریفین را ندارند و خائن به حرمین شریفین هستند.

فارس