حواشی روز سقوط داماش؛
۱۳۹۵/۰۲/۲۲ ۰۴:۳۳ چاپ
به گزارش گیل خبر، تیم های فوتبال داماش گیلان و نفت آبادان عصر سه شنبه در هفته سی و هفتم از مسابقات فوتبال لیگ دسته اول کشور جام آزادگان ، در ورزشگاه شهید عضدی رشت به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه مساوی بدون گل خاتمه یافت .
با توجه به شرایط جدول رده بندی ، تیم فوتبال داماش گیلان باید در این دیدار به پیروزی می رسید و از طرف دیگر، سایر تیم های انتهای جدولی نیز امتیاز کسب نمی کردند تا تیم داماش شانس ماندن در لیگ دسته اول را داشته باشد که با توجه به تساوی این تیم برابر نفت آبادان، سقوط تیم داماش از لیگ دسته اول حتمی شد . با توجه به اینکه سقوط داماش گیلان محتمل بود ، طرفداران این تیم که در ورزشگاه حضور داشتند در طول مسابقه علیه مسئولان باشگاه و مسئولان ورزش استان شعار می دادند .
این تماشاگران به دلیل سقوط تیم داماش پرده های سیاه رنگی را به ورزشگاه آورده بودند و با گفتن عزا عزاست امروز، روز عزاست امروز ، اعتراض خود را نسبت به سقوط تیم محبوبشان اعلام داشتند . همچنین روی یک پرده بسیار بزرگ سیاه رنگ مطلب اگر هیچکس نیومد سری به تنهاییت نزد، اما تو کوه درد باش، طاقت بیار و مرد باش ، قسم بنام داماش قسم به این هواداران حقت را می گیریم، اعتراض خود را نسبت به بی توجهی مسئولان باشگاه اعلام کردند. هواداران با غیرت - مسئولان بی غیرت ، بی غیرت ها حیا کنید - شهر ما را رها کنید از دیگر شعارهای طرفداران تیم فوتبال داماش گیلان در این دیدار بود که البته این شعارها در اواخر بازی شدت گرفت . با به صدا درآمدن سوت پایان بازی ، اعتراضات طرفداران تیم فوتبال داماش گیلان نسبت به مسئولان باشگاه داماش ، هیات فوتبال استان، کادر فنی و بازیکنان تیم داماش گیلان شدت گرفت که این امر باعث شد تا ماموران نیروی انتظامی این تماشاگران را از ورزشگاه خارج کنند و همین مسئله باعث درگیری شد . تماشاگران و طرفداران تیم داماش گیلان در بیرون ورزشگاه با سردادن شعارهایی ، درگیری هایی ایجاد کردند که با حضور بموقع ماموران نیروی انتظامی، این درگیری ها پایان یافت البته در این بین چند هوادار نیز با لباس شخصی های حاضر در ورزشگاه و بیرون ورزشگاه درگیر شدند . یکی از طرفداران جوان تیم فوتبال داماش گیلان به دلیل فشارهای زیاد، اعتراضات و درگیری های به وجود آمده دچار ناراحتی قلبی شد که این طرفدار، بموقع توسط اورژانس حاضر در ورزشگاه مورد مداوای اولیه قرار گرفت و راهی بیمارستان شد . البته به غیر از اعتراضات شدید تماشاگران در این دیدار ، این مسابقه حواشی دیگری نیز داشت که می توان به اعتراض شدید قربانعلی الماسخاله رئیس هیات فوتبال استان گیلان نسبت به اعلام خطای پنالتی که به سود تیم نفت آبادان شده بود ، اشاره کرد . الماسخاله پس از اعلام این ضربه پنالتی با عصبانیت خطاب به مسعود عنایت ناطر داوری این دیدار گفت کجای این صحنه پنالتی بود که داور ضربه پنالتی علیه تیم داماش اعلام کرد که پس از اعتراض رئیس هیات فوتبال ، ناظر داوری این مسابقه حرفی برای گفتن نداشت . با توجه به اینکه تماشای این مسابقه رایگان بود ، حدود چهار هزار طرفدار تیم فوتبال داماش گیلان خود را به ورزشگاه شهید عضدی رشت رسانده بودند که از نزدیک شاهد تماشای بازی تیم های داماش و نفت آبادان باشند، البته حدود 40 تماشاگر نیز تیم فوتبال نفت آبادان را تشویق می کردند و آنان نیز با داشتن پرده ای با مضمون جام خلیج فارس ما آمدیم، خواهان صعود تیم نفت آبادان به رقابت های لیگ برتر بودند .
ایرنا