استاندار در کارگروه مدیریت پسماند استان ؛
۱۳۹۵/۰۲/۱۲ ۱۵:۲۸ چاپ

به گزارش گروه دریافت گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه بر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی پسماند استان از سوی مدیران استانی، فرمانداران، شهرداران و شوراهای شهر تأکید کرد و افزود : مدیریت پسماند یکی از مهمترین اقدامات استان در سال 95 است.

وی با اشاره به اینکه مردم با فرهنگ و خانواده های اصیل گیلانی از دیرباز با رعایت نظافت زبانزد بوده اند خاطر نشان کرد : در همه ی مباحث تجاری، سرمایه گذاری، گردشگری و حتی تلاش برای بهبود اشتغال باید مسئله محیط زیست در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به عدم وجود تفکیک زباله در سال های گذشته در گیلان اشاره و تصریح کرد : بحمدا... اقدامات موثری در این خصوص شکل گرفته و استان رو به پیشرفت است اما راضی کننده نیست.

وی با بیان اینکه نمی توان با زباله سلیقه ای رفتار کرد گفت : طبق ماده 16 قانون مدیریت پسماند، برخورد با متخلفین پیش بینی شده و دستگاه های قضایی و نظارتی در صورت مشاهده تخلف اقدام می کنند.

دکتر نجفی با قدردانی از همراهی بخش های مدیریتی، پزشکی، زیست محیطی و سمن ها گفت : در سال 95 اقدام برای گسترش تفکیک زباله از مبدأ، آموزش و فرهنگ سازی در مردم، جلب مشارکت سازمان های مردم نهاد و بخش خصوصی را در این حوزه با جدیت کامل خواستارم.

وی با بیان اینکه ورود دستگاه زباله سوز استان امسال حتماً به نتیجه خواهد رسید افزود : برجام و رفع تحریم ها باعث شد تا در بخش زباله سوز پیشرفت خوبی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تقدیر از همکاری های صدا و سیما در بخش های مختلف خاطر نشان کرد : صدا و سیما آمادگی دارد هر برنامه ای که برای مدیریت پسماند ارائه شود تولید و پخش کند.

وی افزود : درخصوص مدیریت پسماند هر مدیر و یا شهرداری که همکاری کند تشویق و در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

استاندار گیلان به نقش موثر دهیاران در هدایت روستائیان به سمت تفکیک و ساماندهی زباله اشاره و خاطر نشان کرد : یکی از اساسی ترین کارها که برای نسل آینده ماندگار می شود همین اقدام است.

وی بر ضرورت قرار گرفتن پاک سازی شهر و روستا از زباله در اندیشه ی مدیران و مردم تأکید و تصریح کرد : مردم برای ترویج فرهنگ و نهادینه کردن بهداشت عمومی و زیباسازی محیط همکاری لازم را به خرج دهند.