به گزارش گیل خبر محمدحسن انتظاری در حاشیه مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه های دیجیتال در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص جزئیات جلسه شب گذشته شورای عالی فضای مجازی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، گفت: در این جلسه طرح کلی تقسیم کار ملی و مدیریت راهبردی حوزه های اساسی فضای مجازی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این جلسه نتیجه سه ماه کار مداوم کمیسیون های اصلی مرکز ملی فضای مجازی بود، افزود: در این جلسه اقدامات اساسی و طرح های بزرگ و نحوه بررسی آنها در حوزه فضای مجازی مصوب شد.

انتظاری با بیان اینکه برنامه های اصلی کشور در حوزه فضای مجازی با اجماع اعضای شورای عالی فضای مجازی مصوب شد، خاطرنشان کرد: بعد از تصویب شبکه ملی اطلاعات این کار مهمترین کار شورای عالی فضای مجازی در حوزه محتوای دیجیتالی، امنیت و تنظیم مقررات فعالیت های کشور در این بخش بوده است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی اضافه کرد: در این جلسه نحوه ارائه 27 سرویس دیجیتالی از جملهIP تی وی و IP مدیا و بازیهای رایانه ای به تصویب اعضا رسید. بر این اساس ارائه این سرویس ها باید با تدوین آیین نامه های مرتبط در کمیسیون های اصلی و فرعی مرکز ملی فضای مجازی بررسی و ارائه شود.

به گفته انتظاری برخی از این سرویس ها نیازمند مجوز ترکیبی در حوزه زیرساخت و محتوا است که باید کمیسیون های مرکز ملی فضای مجازی نسبت به ارائه این مجوزها اقدام کنند.

به گزارش گیل خبر، چارچوب کلی فرآیند مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور در جلسه روز شنبه شورای عالی فضای مجازی به ریاست دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، مورد بررسی قرار گرفت و با اجماع به تصویب رسید./مهر

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اخبار لینکی

نظر شما:

security code