صاحب مقصودی
۱۳۹۴/۱۱/۱۹ ۰۶:۳۶ چاپ
صرفنظر از اتفاقات رنگارنگ ورزشی که در سه ماهه اخیر در میادین مبارزه برای گیلان رقم خورد؛ اخلاق نیز در حال رنگ باختن بود که محمد رهبری  ملی پوش گیلانی شمشیربازی کشورمان، ترمزش را کشید. خبر این بود: « عضو تیم ملی شمشیربازی برای دومین بار طی سه ماه اخیر جهت اعلام همبستگی با مردم مظلوم و مسلمان فلسطین از بازی در مقابل حریف رژیم اشغالگر قدس انصراف داد.»
اگرچه این مهم در سال های گذشته بارها سد راه موفقیت ورزشکاران ایرانی شده اما از سوی دیگر بر سیاست های بین المللی و ارزشی ایران مبنی بر به رسمیت نشناختن رژیم اشغالگر قدس جامه عمل پوشانده است. بدون تردید به رسمیت نشناختن دولتی چون اسرائیل از سوی مسلمانان و نظام اسلامی ایران یکی از ایدئولوژی های کلان کشور و مقبول نظر مردم بوده و هیچ رویداد، منفعت یا موفقیتی بالاتر از آن تصور نشده است.
اما در گیلان، اندکی بعد از اینکه سعید فضل اولی قایقران انزلیچی تیم ملی به آلمان پناهنده شد، آروین باقری دیگر ورزشکار استان نیز در سفر تیم ملی کاراته به فرانسه ناپدید گشت. این سرافکندگی نه تنها ورزش گیلان بلکه ورزش ایران را تحت تاثیر قرار داد اما دیری نپایید محمد رهبری شمشیرباز خوب کشورمان که طی 10 سال عضویت در تیم ملی توانسته 15 مدال جهانی و آسیایی و بین المللی پس انداز کند همزمان با سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی در مسابقات جهانی شمشیربازی ایتالیا در مقابل حریفی از رژیم اشغالگر قدس حاضر به مبارزه نشد تا باعث سربلندی همه ایران شود. به هر حال مردم ایران در دهه های متمادی به ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر سر این آرمان و دفاع از حق مردم مظلوم فلسطین ایستاده اند و آن را ارزشی ملی و دینی تلقی می کنند.
نکته جالب اینجاست رهبری در سه ماه قبل نیز در مسابقات جهانی مجارستان پس از هفت پیروزی پیاپی در مقابل حریف اسرائیلی قرار گرفت و آن روز نیز از مسابقه انصراف داد. اگرچه با این انصراف ها رهبری شانس کسب سهمیه المپیک را تا حدود زیادی از دست داد اما خودش معتقد است : مطمئنم برکات این تصمیم شامل حالم می شود.
اکنون جا دارد مسئولان ورزشی استان سکوت خود را بشکنند و به دنبال حرکت غرور برانگیز این ورزشکار حداقل پیام هایی از سر تقدیر، تقدیم کنند تا ثابت شود این سکوت ربطی به جنجال پیش آمده در مزایده تنها سالن اختصاصی شمشیربازی رشت ندارد . به هر حال باید این انتخاب شجاعانه را که نمونه‏ای از روح جوانمردی و پهلوانی همه ورزشکاران ایرانی است به وی تبریک ‏گفت و به وی اطمینان داد که حذفش از مسابقات به دلیل موضع انسانی و اسلامی، جایگاه اش را در دل همه ایرانیان و بلکه همه انسان‏های آزادیخواه و عدالت طلب جهان تثبیت خواهد کرد.
پایگاه گیل خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.