استاندار گیلان در جمع مردم روستای نارنج داربن املش:
۱۳۹۴/۱۱/۱۴ ۱۲:۴۷ چاپ
افزایش 49 درصدی برخورداری راه های روستایی گیلان به آسفالت

به گزارش گیل خبر، دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم که همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر به صورت نمادین در روستای نارنج داربن شهرستان املش برگزار شد، افزود: نهضت آسفالت راه های روستایی گیلان را از دو سال گذشته، برای کاهش فاصله میانگین آسفالت راه های استان از میانگین کشوری آغاز کرده ایم.

IMG_9811

وی با قدردانی از عملکرد مدیرکل راه و شهرسازی استان در جذب اعتبار تأمین قیر برای آسفالت راه ها خاطرنشان کرد:از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون 865 کیلومتر راه روستایی گیلان آسفالت شده که در تلاشیم از میانگین  کشوری  عبور کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: شاخص برخورداری روستاهای گیلان از آسفالت در ابتدای این دولت 41 درصد بوده که در حال حاضر این میزان به 49 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه آنچه انجام می گیرد در برابر ایثار و از خودگذشتگی مردم کم است، اظهار داشت: امیدواریم با اقداماتی که صورت می گیرد فضایی فراهم شود تا معیشت و رفاه مردم ارتقا یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردم به مسئولان اعتماد دارند افزود: وقتی آماری از طریق مسئولان اعلام می شود مردم آن را صحیح می دانند و باید تلاش شود تا در تمام مراحل نسبت به مردم راستگو باشیم.

وی بر ضرورت بیان مطالب صحیح و امیدوارکننده به مردم تأکید و تصریح کرد: به مسئولان توصیه می کنیم هیچ وقت شعارگونه صحبت نکنند و با عدد و رقم با مردم صحبت کنند تا آمار واقعی ارائه شود.

دکتر نجفی به طرح کردن برخی مطالب از تریبون های عمومی و تشویش در اذهان مردم اشاره کرد و افزود: ارائه آمار و ارقام نادرست در جامعه دلسردی ایجاد می کند.

 نماینده عالی دولت در گیلان به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ایجاد شور،نشاط و امیدواری در بین مردم اشاره و تصریح کرد: در آستانه انتخابات استان نیاز به فضای آرام سیاسی همراه با بی طرفی کامل دارد.

وی به موفقیت تیم دیپلماسی ایران علیرغم هجمه های مختلف کشورهای دنیا و منطقه برای دور نگه داشتن کشورمان از جامعه بین المللی گفت: ورود هیئت های بلند پایه ی اروپایی و آسیایی به کشور عمدتاً برای ورود تکنولوژی و فناوری به کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه ما مخالف واردات محصولاتی که در داخل تولید می شوند هستیم افزود: دولت با تکیه بر اقتصادمقاومتی در فضای پس از برجام حرکت می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه شاخص گازرسانی در گیلان در حال حاضر به 85 درصد رسیده است خاطرنشان کرد: در این مسیر املش در سال 95 به عنوان شهرستان سبز در بخش گازرسانی معرفی می شود.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در دهه فجر جاری یک هزار و 71 پروژه در گیلان افتتاح می شود افزود: برای این تعداد پروژه یک هزار و 790 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که یک هزار میلیارد تومان متعلق به بخش خصوصی است.

وی به وضعیت باغ های چای اشاره کرد و گفت: سه هزار هکتار باغ های چای با افزایش خرید تضمینی برگ سبز احیا شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به افزایش 30 درصدی تولید چای در سال جاری گفت: این حجم تولید باعث شد تعهدی که دولت نسبت به خرید چای داشت فراتر رود که در حال پرداخت به چایکاران است.

فرماندار املش در مراسم مذکور با تبریک دهه مبارک فجر گفت: مسئولان با اولویت برنامه های فرهنگی و بر مبنای موازین اسلامی تلاش می کنند.

فرماندار املش با بیان اینکه این شهرستان گردشگری محسوب می شود، افزود: می توان در 140 نقطه روستایی گردشگری املش را رونق داد.

وی راه دسترسی به بالادست را در توسعه گردشگری املش تاثیرگذار دانست و خاطرنشان کرد: املش دارای پیشینه فرهنگی غنی و نقاط بکر گردشگری است.

امام جمعه املش نیز در مراسم مذکور با قدردانی از تلاش مسئولان در افتتاح پروژه های دهه فجر انقلاب اظهار کرد:امسال شاهد جشن مضاعف هستیم که با پیروزی بر استکبار در مذاکرات هسته ای و حضور یکپارچه در راهپیمایی 22 بهمن و نیز انتخابات هفتم اسفند یکی شده است.

حجت الاسلام تقی روحانی با بیان اینکه دشمن تحریم ظالمانه علیه ملت ایران ایجاد کرد، افزود: اما با وجود تحریم مسئولان در ارائه خدمات به مردم کوتاهی نکردند و اکنون شاهد پیشرفت در عرصه های مختلف کشور هستیم.

وی با تصریح بر اینکه مسیر پیشرفت در کشور هموار شده است، خاطرنشان کرد: این روند زمان بر است و همه باید برای پیشرفت کشور تلاش کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه مهمترین تاثیرات سازندگی انقلاب اسلامی توسعه راه های روستایی است، بیان کرد: تا قبل از انقلاب اسلامی فقط 18 کیلومتر از راه های روستایی استان از راه های آسفالته برخوردار بود که به برکت انقلاب، چهار هزار و 370 کیلومتر از نعمت آسفالت برخوردار شده است.

علی خاوری با اشاره به توجه ویژه دولت تدبیر و امید به خدمات رسانی به مناطق محروم و روستایی خاطرنشان کرد: در سال 92، 154 کیلومتر، در سال 93 ، 270 کیلومتر و تا بهمن ماه امسال نیز 520 کیلومتر بهسازی و آسفالت راه روستایی انجام شده است.

گفتنی است همزمان با سومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، 76 طرح بهسازی، روکش و آسفالت راه های روستایی گیلان به طول 233 کیلومتر با حضور استاندار گیلان به صورت نمادین در روستای نارنج داربن شهرستان املش به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ها 47 میلیارد تومان هزینه شده است .