اختصاصی/ از کیوان خسرو مرادی تا هومن میرمعنوی؛
۱۳۹۴/۱۰/۰۶ ۱۴:۰۳ چاپ
اختصاصی/ به گزارش گیل خبر،  علیرضا قانع، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت عصر امروز در یک نشست خبری برنامه های نمایش خیابانی «رشت در یک قاب خیابان» را در هفته رشت تشریح کرد. این جشنواره از 6 تا 12 دی در مناطق پنجگانه شهرداری رشت اجرا خواهد شد.

قانع قانع با اعلام این که این مراسم هر روز از 6 تا 12 دی برگزار می شود اظهار داشت:  ، پیاده رو فرهنگی علم الهدی، گلپارک گلسار( خیابان 118) ،  پارک دانشجو ، کنارگذر تختی و پارک پل تالشان از ساعت 11 صبح تا 16 عصر شاهد برگزاری این تئاترهای خیابانی خواهند بود. وی در ادامه گفت: وی با بیان اینکه هشت نمایش در این جشنواره 6 بار اجرا خواهند داشت که در مجموع 48 اجرا را خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت بیان داشت: : « در کلانشهر» به کارگردانی مجید پتکی، « منم آدم» به کارگردانی کیوان خسرو مرادی، «پ مثل پیاده رو» به کارگردانی امیر میرخوشحال، « درجستجوی شادی» به کارگردانی حسین سرپرست، «حرف هایی که همیشه هست» به کارگردانی هومن میرمعنوی، «رشت 1394» به کارگردانی حسین رفعتی،«نان خورهای دروغین» به کارگردانی حمید علیزاده و«سنگ های شهری» به کارگردانی مسلم خردمند  تئاترهای خیابانی این جشنواره خواهند بود. وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم این جشنواره از سال آینده رقابتی برگزار شود.

قانع  استفاده از ابزار تئاتر را  راهکاری مناسب و موثر  در آموزش مباحث شهروندی دانست و تاکید کرد:سیاه بازی، تئاتر شورایی، پرفورمنس و نقالی از انواع  این جشنواره خیابانی است.