رئیس شورای اسلامی هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:
۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ۱۰:۱۱ چاپ

به گزارش گیل خبر، رئیس شورای اسلامی هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: نهضت مردمی سردار جنگل با آموزه های اصیل اسلامی و الگو گرفتن از عالمان تربیت یافته در حوزه های علمیه با ندای اسلام خواهی، آزادی طلبی و برائت از یزیدیان زمان متجلی شد.

 حجت الاسلام مجتبی اشجری پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در آستانه 11 آذر ماه سالروز شهادت میرزا کوچک، اظهار کرد: 11 آذر ماه سالروز شهادت روحانی مجاهد و پرچمدار غیرت حسینی (ع) میرزا کوچک خان جنگلی است.

وی با بیان اینکه میرزا کوچک در طول حیات پر برکت خود پیوسته از گسترش احکام اسلامی سخن گفت، افزود: میرزا هرگز تن به مذاکره خفت بار نداد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: عظمت نام و یاد سردار جنگل نه تنها به سبب تاریخ سازی اوست، بلکه وی با درک درستی که از آموزه های اسلام و قیام سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) داشت سنگ بنای حرکتی مردمی را گذاشت.

وی حرکت میرزا کوچک را به عنوان مقدمه ای برای انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: میرزا کوچک مصداق بارز ظلم ستیزی و استقامت در تحقق مبانی اسلام است.

اشجری با بیان اینکه عناصر برجسته قیام و نهضت جنگل پیوستگی بارزی با قیام عاشورای امام حسین (ع) دارد، خاطرنشان کرد: اکنون در آستانه سالروز شهادت میرزا کوچک قرار داریم و مردم ولایت مدار ایران اسلامی و شیعیان جهان در اربعین سرور و سالار شهیدان عزادار آن حضرت هستند.

وی تأمل در آرمان های نهضت جنگل و پیروی آن از الگوی امام حسین (ع) را بسیار پراهمیت خواند و یادآور شد: میرزا کوچک امتداد راه ماندگار حقیقت خواهی است که از تاریخ انبیا آغاز شده و تا قیام حضرت مهدی (عج) ادامه دارد.

این مسئول ویژگی بارز ماندگاری قیام عاشورا و عزاداری شیفتگان و علاقه مندان به خاندان اهل بیت (ع) را پس از گذشت قرن ها از آن رویداد عظیم، پایداری بر مبانی ارزشی و احیای دین رسول الله (ص) دانست.

وی یادآور شد: نهضت مردمی سردار جنگل برخاسته از آموزه های اصیل اسلامی و الگو گرفتن از عالمان تربیت یافته در حوزه های علمیه با ندای اسلام خواهی، آزادی طلبی و برائت از یزیدیان زمان متجلی شد./فارس

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code