نماینده مردم رشت در مجلس
۱۳۹۴/۰۶/۱۲ ۱۵:۲۲ چاپ

به گزارش گیل خبر، غلامعلی جعفرزاده در نشست بررسی مشکلات واحدهای صنعتی گیلان، صنعت و توریست را مهم ترین محورهای اقتصادی استان دانست و افزود: پرداختن به یک موضوع فعالیت خاص اقتصادی در گیلان نمی تواند به تنهایی جوابگوی نیاز استان به اشتغال، تولید و درآمد پایدار باشد.

وی با اشاره به ارتباط سازنده و تعامل همکاری دولت و مجلس تصریح کرد: باید از فرصت بوجود آمده برای حل مشکلات موجود بر سر راه توسعه استان حداکثر بهره را ببریم.

جعفرزاده پیگیری مشکلات حوزهٔ صنعت و تولید استان را از جمله وظایف خود عنوان کرد و با اشاره به عدم دریافت تسهیلات بخش اعظمی از صنایع استان از تسهیلات مربوط به صندوق توسعه ملی گفت: لازم می دانم از اعضای هیأت عامل صندوق توسعه ملی با همکاری و یاری استاندار گیلان برای حضور در جمع مدیران دعوت کنیم در رشت حضور یابند تا تدابیر لازم برای بهره مندی از تسهیلات این صندوق در استان اندیشیده شود و فرصت و توان سرمایه گذاران بیش از پیش تلف نشود.

عضو ناظر مجلس در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به نقش صنعت در ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال پایدار و افزایش سرانه تولید ناخالص ملی گفت: با جمع بندی مشکلات واحدهای صنعتی و سرمایه گذارن بخش صنعت، طی جلسات مکرر با مدیران صندوق توسعه ملی، مدیران بانک ها و وزارت خانه های مختلف و نیز پیگری مصوبات سفرهای دولت قبل و دولت فعلی، بسیاری از مشکلات این بخش قابل حل خواهد بود و به زودی شاهد موفقیت های بزرگی در حل این مسایل خواهیم بود.

وی بر لزوم سوق دادن منابع به امر تولید تأکید کرد و افزود: صنعتگران و سرمایه گذاران با تمام توان خود در تلاشند تا جامعه را به بالندگی برسانند و مسئولان نیز باید تلاش کنند تا مشکلات این بخش را به حداقل برسانند.

جعفرزاده عنوان کرد: نشست با بانک مرکزی و دعوت از هیأت عامل صندوق توسعه ملی برای حضور در استان را شخصاً پیگیری خواهم کرد.

/ ایلنا